جامعه معلولین از مناسب سازی شهری راضی نیست

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: جامعه معلولین این استان از مناسب سازی شهری راضی نیست همچنین زنجان گرمخانه ندارد و افراد بی سرپناه شب‌ را در کنار معتادین متجاهر به صبح می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد محمدی در نشست خبری امروز (سه شنبه) با اشاره به اینکه مناسب سازی اولویت سازمان‌ها نیست گفت: متأسفانه هیچ‌یک از ارگان‌های مسئول توجهی به بحث مناسب سازی شهری ندارند.

وی با اشاره به اینکه انصاف نیست که اقلیت معلول را خانه نشین کنیم. افزود: جامعه معلولین استان از مناسب سازی شهری راضی نیست!

مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: علی رغم اینکه درگذشته در بسیاری از اماکن عمومی و واحدهای مسکونی و معابر به مناسب سازی توجهی نشده است عدم نظارت جدی بر ساخت و سازهای جدید که بحث مهم مناسب سازی را جدی نمی‌گیرند قابل پذیرش نیست.

محمدی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۳۲۶ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که در حال حاضر ۸ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند.

وی همچنین از مناسب سازی روستاها و واحد مسکونی معلولین روستایی با کمک بنیاد مسکن خبر داد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص مرکز نگهداری افراد بی سرپناه گفت: زنجان گرمخانه ندارد و متأسفانه افراد بی سرپناه شب‌ها را در شلترها و در کنار معتادین متجاهر به صبح می‌رسانند.

محمدی خطاب به اعضای شورای اسلامی و شهردار زنجان گفت: امیدوارم شورا و شهرداری نگاه اجتماعی قوی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت ۵۰۰ هزار نفری زنجان حداقل یک گرمخانه نیاز دارد و با حل مشکلات اجتماعی معضلات امنیتی نیز خل خواهد شد.

کد خبر 538944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.