دانمارک مسیرهای دوچرخه را افزایش می‌دهد

آرهوس دانمارک برای ترویج هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری و افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران، ۷.۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری جدید احداث خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر دو سال یک‌بار، شهرداری آرهوس یک نظرسنجی برای درک نیازها و نگرانی‌های دوچرخه‌سواران خود انجام می‌دهد. در سال ۲۰۲۱، مقامات دانمارکی متوجه شدند که بسیاری از شهروندان از نبود مسیرهای دوچرخه‌سواری ناراضی و نگران ایمنی ترافیک هستند. به همین دلیل، شهرداری آرهوس اعلام کرده است که در سال آینده ۷.۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری جدید خواهد ساخت.

طی یک نظرسنجی از شهروندان آرهوسی پرسیده شد که چه چیزی آنها را ترغیب می‌کند تا بیشتر دوچرخه‌سواری کنند. در پاسخ به این سوال، از هر چهار نفر یک نفر به لزوم ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری بیشتر اشاره کرد. با در نظر گرفتن این پاسخ‌ها، شهر آرهوس به زودی سه منطقه را برای احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری تغییر می‌دهد؛ خطوط جدید دوچرخه در سه مسیر به مسافت‌های ۱.۱، ۲.۹، ۳.۸ کیلومتری ساخته خواهد شد.

دانمارک مسیرهای دوچرخه را افزایش می‌دهد

گذشته از نیاز به افزایش تعداد مسیرهای دوچرخه‌سواری، شهر آرهوس همچنین دریافته است که شهروندان هنگام دوچرخه‌سواری در چهارراه‌ها احساس ناامنی می‌کنند. با توجه به این موضوع، بونیامین سیمسک، مشاور فناوری و محیط زیست شهرداری اعلام کرد که در مسیرهای مشخص شهر چراغ‌های راهنمایی نصب خواهد شد و در چندین تقاطع اصلی نیز طی سال ۲۰۲۲ تغییراتی بنیادی و به نفع دوچرخه‌سواران ایجاد خواهد کرد.

او همچنین در حمایت از طرح‌های ترویج دوچرخه‌سواری گفته است: "ما باید انتخاب دوچرخه را برای شهروندان جذاب‌تر کنیم تا بتوانیم شهر سبزتری داشته باشیم. ما می‌دانیم در جوامع محلی اگر تعداد بیشتری از مردم مجبور شوند از دوچرخه استفاده کنند، وجود زیرساخت‌های دوچرخه ضروری است."

دانمارک یکی از دوچرخه دوست‌ترین کشورهای جهان است به طوری با نگاهی کوتاه به آمار و ارقام دلیل چنین عنوانی را متوجه خواهید شد؛

  • ۱۶ درصد از کل سفرها با دوچرخه است.
  • ۲۴ درصد سفرهای زیر پنج کیلومتر با دوچرخه انجام می‌شود.
  • هر دانمارکی به طور متوسط ۱.۱ کیلومتر در روز دوچرخه سواری می‌کند.
  • ۳۶ درصد از کل بزرگسالان دانمارکی با دوچرخه به محل کار خود می‌روند.
  • ۴۵ درصد از کودکان دانمارکی با دوچرخه در مدرسه حاضر می‌شود.
  • تقریباً هر سال نیم میلیون دوچرخه در دانمارک فروخته می‌شود.
  • از هر ۱۰ دانمارکی ۹ نفر دوچرخه دارند.
کد خبر 538910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.