اجرای مانور زلزله در ۴۰ مدرسه استان/آموزش خروج ایمن دانش‌آموزان از زلزله

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: مانوز زلزله با شعار «مدرسه ایمن و دانش‌آموز تاب‌آور» با هدف آموزش به دانش‌آموزان برای آمادگی برخورد با زلزله و نحوه خروج ایمن و پناه بردن به محیط امن در ۴۰ مدرسه مناطق آموزش و پرورش استان به صورت عملیاتی انجام گرفت.

حیدرعلی خانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای مانور زلزله در مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های قبلی قرار بود مانور زلزله در یک مدرسه از هر منطقه آموزش پرورش استان اصفهان برگزار شود که روز گذشته این مانور در ۴۰ مدرسه مناطق آموزش و پرورش به صورت عملیاتی اجرا شد.

اجرای مانور زلزله در مدارس استان به صورت آنلاین

وی اضافه کرد: در همه نقاط استان نیز کل مدارس موظف بودند که مانور زلزله را به به صورت آنلاین از شبکه شاد برای دانش‌آموزان داشته باشند و در هر شهرستان یک مدرسه این مانور را به صورت حضوری و عملیاتی برگزار کرد.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: از یک هفته قبل ارائه آموزش‌های لازم در ارتباط با پناه‌گیری صحیح و خروج ایمن به دانش‌آموزان ارائه شد.

خانبازی در مورد اهداف اجرای برنامه مانور زلزله در مدارس، تصریح کرد: شعار و اهداف این برنامه «مدرسه ایمن و دانش‌آموز تاب‌آور» است تا مدرسه بتواند در ارتباط با زلزله نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کند و دانش‌آموزان هم آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اجرای مانور زلزله در مدراس به دانش‌آموزان یاد می‌دهد در زمان زلزله با آمادگی بالا بتوانند در مکان‌های مناسب قرار بگیرند تا دچار کمترین حادثه شوند و نحوه خروج از محل زلزله زده را هم می‌آموزند تا به محیط امن پناه ببرند و منتظر نیروهای امدادرسان باشند.

حضور ۴۰ تیم هلال‌احمر و آموزش به دانش‌آموزان

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: سال گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا و روند آموزش مجازی اجرای مانور زلزله به صورت آنلاین برای دانش‌آموزان از شبکه شاد صورت گرفت و امسال هم این برنامه در تعدادی از مدارس به صورت عملی و در مابقی مدراس به صورت آنلاین اجرا شد.

خانبازی افزود: ارائه آموزش‌های فوق برنامه به دانش‌آموزان برای اجرای مانور زلزله در مدارس یک ساعت و نیم طول کشید و روند اجرای عملی این برنامه نیز با حضور دانش‌آموزان و تیم‌های امدادرسان هلال‌احمر در هر مدرسه نیم ساعت زمان برده است.

وی اظهار کرد: روز گذشته برای اجرای مانور زلزله در مدارس استان اصفهان، ۴۰ تیم عملیاتی هلال‌احمر حضور پیدا کردند و ارائه آموزش به اعضا، تیم‌بندی، تهیه سناریو مانور زلزله و خروج ایمن دانش‌آموزان از محل زلزله و پناه بردن به مکانی امن، تریاژ و انتقال مصدومان به کمک اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی را انجام دادند.

کد خبر 538860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.