منابع درآمدی جدیدی برای شهرداری ایجاد می‌کنیم

شهردار ملایر با بیان اینکه در تلاش هستیم تا منابع درآمدی جدیدی برای شهرداری ایجاد کنیم، گفت: یک‌سری زمین‌ها و املاک را به منابع مالی شهرداری اضافه کردیم و با توافقات صورت گرفته با مردم و اداره اوقاف در دو ماه گذشته ۵۰ تا ۶۰ قطعه زمین به املاک شهرداری اضافه شده است.

به گزارش ایمنا، مجید فرجی در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با معاون امور عمرانی استانداری همدان در این زمینه رایزنی شده و مقرر شد اگر صورت جلسه نهایی در کمیسیون ماده پنج استانداری به امضا برسد و توافق با ورثه منصوری رخ دهد، تملک ملک تاریخی خانه منصوری به شهرداری واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه به محض تملک این اثر تاریخی، بازسازی آن را آغاز می‌کنیم، افزود: بیشتر وراث روی دریافت نقدی قیمت ملک توافق دارند، در حال حاضر امکان پرداخت نقدی برای ما نیست و ما مجبور هستیم برای تأمین هزینه خرید این ملک تعدادی از زمین‌ها و املاک شهرداری را بفروشیم تا بتوانیم هزینه خرید آن را پرداخت کنیم.

شهردار ملایر در رابطه با اهداف چهار ساله خود در شهرداری ملایر با بیان اینکه عمده اهداف خود را به بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرده‌ام، ادامه داد: تلاش می‌کنیم برنامه‌ها و اهداف بر اساس واقعیات، دغدغه‌ها و نیازمندی‌های موجود برنامه‌ریزی شوند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت شهرداری به حوزه‌های عمرانی، خدمات شهری و اداری و مالی تقسیم‌بندی می‌شود، تاکید کرد: در حوزه عمرانی در صدد هستیم پروژه‌های نیمه کاری شهرداری را ظرف مدت شش ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

فرجی تصریح کرد: تکمیل ساختمان اسکان موقت کارگران و ساختمان مدیریت بحران، تکمیل مرکز تجاری و فرهنگی میدان استاندارد، تکمیل نهایی کانال پشت ناسیونال با توجه به آغاز فصل سرما، راه اندازی رستوران جزیره و رستوران سنتی در بام ملایر، بحث اجرای سریع‌تر جدول گذاری و آسفالت‌ریزی در سطح شهر، فعالیت گرمخانه شهرداری و تکمیل راه اندازی مکان نگهداری سگ‌های بلا صاحب در اولویت واحد عمرانی ما قرار دارد.

شهردار ملایر با بیان اینکه تکمیل و ساخت فاز نخست «المان شهدای خلبان» با موفقیت انجام شد و این پروژه همچنان در حال تکمیل است، در خصوص ترمینال نهاوند، گفت: در جلسات متعدد با ادارات مرتبط در این زمینه، در نهایت مقرر شد نظارت بر این پروژه از حوزه مدیریت شهرداری خارج شود و زمینی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ترمینال نهاوند اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه رفع گره‌ها و مشکلات ترافیکی شهر، تسهیل در تردد و رفت و آمد وسایل نقلیه و شهروندان و همچنین رفع مشکل سد معبر در دستور کار ما قرار دارد، گفت: به همین منظور دست فروشان و خرده فروشان سطح شهر با نظارت معاون خدمات شهری ساماندهی شدند.

فرجی افزود: در همین راستا دست فروشان و خرده‌فروشان مقابل بیمارستان غرضی و بیمارستان‌مهر به محل مناسبی واقع در مقابل پارک مینی ورلد و دانشگاه علمی کاربردی منتقل شدند، همچنین دست فروشان خیابان «صفرخانیان» ساماندهی و مشکل سد معبر در این منطقه رفع شد.

شهردار ملایر با بیان اینکه در بحث تنظیف معابر و نظافت نیز برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های جدی در دستور کار داریم، اظهار کرد: در بحث حوزه تخلفات ساختمانی تغییراتی در کارکنان دادیم و سعی کردیم آموزش‌های به روز و لازم به نیروهای شاغل در این قسمت ارائه و انرژی جدیدی به این واحد تزریق شود.

انجام پیگیری برای تعریض خیابان‌های اصلی ملایر

فرجی تصریح کرد: در بحث حوزه اداری- مالی، یکی از دغدغه‌های مهم مردم ملایر طی سال‌های اخیر تعریض خیابان شهدا و خیابان شهید مصطفی خمینی بوده است که در همین زمینه کارگروه خاصی را برای تعیین تکلیف املاک موجود در این دو خیابان و بررسی محل تأمین منابع مالی برای خرید این املاک و یا انجام معاوضه با مالکان آنها تشکیل دادیم و امیدواریم به زودی بخش قابل توجهی از مشکل طرح ترافیکی و تعریض خیابان‌های اصلی ملایر رفع شود.

وی گفت: در بحث پروژه‌های عمرانی بلندمدت، احداث مرکز آتش نشانی و مدیریت بحران واقع در میدان بهارستان و تعیین تکلیف ساختمان نیمه‌کاره پارک سیفیه در دستور کار ما قرار دارد.

شهردار ملایر با بیان این ساختمان نیمه‌کاره زیربنایی حدود سه هزار متر مربع دارد، تاکید کرد: طبق نظرسنجی و بررسی کارشناسی صورت گرفته ساختمان نیمه‌کاره پارک سیفیه از نظر طبقات و فضای ساختمانی برای احداث هتل مناسب نیست به همین منظور بحث ایجاد فرهنگسرا و یک مرکز اقامتی و همچنین ایجاد کاربری‌های مرتبط با فضای پارک در طبقه همکف این پروژه مد نظر ماست.

وی ادامه داد: در زمینه تعیین تکلیف زمین راستان طراحی اولیه صورت گرفته و برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

فرجی با بیان اینکه ملایر «شهر جهانی» بوده و دارای دو برند جهانی در زمینه انگور و مبل منبت است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در زمینه جذب گردشگر و صنعت توریسم نهایت استفاده را ببریم و باید بستر اولیه برای سرمایه گذار در بحث انگور مبل منبت را ایجاد کنیم.

شهردار ملایر تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری احداث یک مرکز تجاری و هتل به مساحت ۱۷ هکتار به طور مشترکً با همکاری اداره اوقاف در مسیر جاده سلامت است که طراحی اولیه این پروژه صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد فرهنگسرا در منطقه مینی ورلد، طرح ایجاد مرکز میوه و تره بار در میدان کوثر و تجهیز ماشین‌آلات شهرداری و نوسازی آنها در حوزه خدمات شهری و امور عمرانی در دستور کار ما قرار دارد.

فرجی با تاکید بر اینکه در زمان مدیریت مهندس حسین بابایی شهردار سابق اقدامات زیربنایی ماندگار و اثرگذاری در حوزه برون سپاری و خدمات الکترونیکی و ایجاد نرم افزارهای پیشرفته در این زمینه در شهرداری انجام شد، ادامه داد: تلاش ما ادامه و پیشرفت این روند است تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شهرداری از بسترهای الکترونیک و اینترنت کارهای خود را انجام بدهند.

وی «ممیزی» را یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یک شرکت اقدامات لازم در بحث یکپارچه سازی و پرونده سازی و پلاک‌کوبی کدهای پستی شهروندان را در دستور کار قرار داده و در حال انجام آن است.

وی ادامه داد: در بحث «مبل منبت» اقدامات خاصی قرار است در بلوار ۳۲ متری مطهری ملایر صورت بگیرد که یکی از آنها ایجاد یک مرکز اداری یا یک مرکز مدیریت شهرداری در این منطقه است تا فعالان مبل منبت تمامی اقدامات و امور خود را که مربوط به شهرداری است، مستقیماً در همین واحد و مرکز انجام بدهند.

شهردار ملایر از بررسی میدانی مناطق حاشیه شهر خبر داد و تاکید کرد: رسیدگی به این مناطق در دستور کار ماست، از سوی دیگر ارتقای خدمات رسانی در این مناطق به نوعی به فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان این مناطق برمی‌گردد.

وی از احداث کتابخانه‌ای با کمک یکی از خیرین در محل امامزاده عبدالله ملایر خبر داد و افزود: در زمینه تهیه قیر رایگان برای آسفالت معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

فرجی ادامه داد: شهرداری‌ها طبق قانون در زمینه جمع‌آوری پسماندهای درمانی و عفونی وظیفه ندارند مگر اینکه این پسماندها بی خطرسازی شده باشند، به همین منظور به تازگی با سازمان نظام پزشکی جلسه‌ای برگزار شد و تاکید کردیم که کلیه پزشکان و مراکز درمانی ملایر حتماً با پیمانکار شبکه بهداشت و درمان در استان همکاری لازم را داشته باشند تا کلیه پسماندهای پزشکی و عفونی بی خطرسازی شده و از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وی با تاکید بر اینکه معتقد هستیم هزینه‌های شهر را خود شهروندان باید پرداخت کنند، اظهار کرد: در حال حاضر مشارکت و همکاری خوبی از سوی شهروندان برای پرداخت عوارض شهرداری صورت نمی‌گیرد.

شهردار ملایر با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته آسفالت مورد نیاز در سطح شهر را خودمان تأمین کردیم و در این زمینه صرفه‌جویی مالی خوبی انجام شد، افزود: ظرفیت احداث المان در پروژه مینی ورلد تکمیل شده است و معتقد هستم که ساخت المان جدید دیگر نیاز نیست و صرفاً با محوطه سازی و ایجاد فضای سبز مناسب و محصور کردن محوطه پروژه، می‌توانیم این پروژه تفریحی- توریستی را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 538851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.