ناتینگهام از تراموای جدید با ظاهری متفاوت رونمایی کرد

رونمایی از تراموا در ناتینگهام، انتصاب مدیر توسعه اقتصادی در شورای منچستر، طرح هم سطح سازی جامعه در بیرمنگام، رونمایی از راهنمای حمایت از کسب و کارهای خرد در فیلادلفیا و برخورد با کلاهبرداران مسکن در ساتهمپتون، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت خصوصی نت و شورای شهر ناتینگهام روز گذشته از یک ظاهر جدید و قابل توجه برای یکی از ترامواهای ناتینگهام برای کمک به ایجاد یک «نماد سبز» از اهداف بلندپروازانه اقلیمی شهر در ۲۰۲۸ رونمایی کرد.

اهداف ایجاد تراموا که به تازگی اجرایی شده است دارای طراحی چشم‌نواز بر اساس کمپین «CarbonNeutral2028» شورای شهر ناتینگهام است که برای تبدیل شدن به اولین شهر کربن صفر در بریتانیا تا سال ۲۰۲۸ متمرکز شده است. این تراموا امروز در خیابان ویلکسون توسط دو دانش آموز و دیگر همراهانشان رونمایی شد.

تراموا در حال حاضر نقش مهمی در اهداف اقلیمی شهر ایفا می‌کند. همچنین با استراتژی جدید مسئولیت اجتماعی شرکت نت نیز نشان می‌دهد چگونه تراموا کمک می‌کند تا میلیون‌ها مسافر در سراسر شهر با یک شبکه حمل و نقل پاک و پایدار با انرژی ۱۰۰ درصد سبز و تجدید پذیر حرکت کنند.

تیم هسکت، مدیر عامل تراملینک گفت: ناتینگهام مسئولیت مقابله با تغییرات آب و هوایی را بر عهده دارد، بنابراین این تراموا که به تازگی پیچیده شده است، یک «نماد سبز» از رویاهای رشد پاک شهر ایجاد می‌کند. ما مفتخریم که بخش مرکزی پویش «کربن خنثی ۲۰۲۸» هستیم و خوشحالیم که شرکت ما به رونمایی از ظاهر جدید تراموا کمک کرد، زیرا با هم برای ساختن آینده سبزتر ناتینگهام کار می‌کنیم.

سالی لانگفورد، نایب رئیس شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: از اینکه امروز از تراموای خنثی کربن ۲۰۲۸ رونمایی می‌کنم، هیجان زده هستم. ایجاد مشارکت‌ها نقشی حیاتی در رؤیای ناتینگهام برای تبدیل شدن به اولین شهر بی کربن در بریتانیا تا سال ۲۰۲۸ دارد. شرکت نت نیز نقشی اساسی در کمک به ما در کاهش تأثیر حمل‌ونقل ایفا می‌کند، این تراموا به ما امکان می‌دهد تا آگاهی خود را نسبت به کمپین CN28 افزایش دهیم، زیرا ساکنان، مسافران و بازدیدکنندگان را به سراسر شهر و فراتر از آن می‌برد. از همه حامیانی که به این پروژه شگفت‌انگیز کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

منچستر؛ انتصاب مدیر توسعه اقتصادی

با اعلام شورای شهر منچستر و برای ایجاد توسعه در طرح‌های اقتصادی شهر دیوید لینچ به عنوان بخشی از تیم رشد و توسعه شورا به عنوان مدیر جدید توسعه و املاک انتخاب شده است. نقش این مدیر تازه وارد همکاری با توسعه دهندگان و سرمایه گذاران در پروژه‌های در حال اجرا و شناسایی فرصت‌های توسعه آینده برای جذب سرمایه‌گذاری جدید در منچستر خواهد بود.

در خصوص سابقه کاری دیوید آمده است که وی یک نقشه بردار خبره بوده و قبل تر در بخش خصوصی برنده جوایز شهری در حوزه توسعه شده است.

دیوید درباره ایفای این نقش در شورای شهر گفت: منچستر شهری فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای زندگی و کار بوده است و من مشتاقانه منتظر ادامه حمایت و ارزش افزوده به رشد اقتصادی مستمر آن هستم. کار با شورای شهر و دیگر همراهان، ظرفیت تغییر منظر شهری را دارد اما می‌دانیم که فرصت‌های بیشتری وجود دارد. منچستر مکانی است که فرصت زیادی برای تجارت دارد. من مشتاقانه منتظر همکاری با جامعه تجاری موجود در شهر هستم. باز کردن فرصت‌های سرمایه گذاری برای تازه واردان نیز در دستور کار قرار دارد.

بو کاریاگ، رئیس شورای شهر منچستر، در این خصوص اظهار کرد: همه‌گیری کرونا به شدت به اقتصاد شهرها ضربه زده و این روزها مسیر ما به سمت بهبودی با هدایت رشد پایدار برای تقویت رونق اقتصادی در سال‌های آینده هموار شده است. منچستر برنامه توسعه بلندپروازانه‌ای دارد که پشتوانه این بهبود است اما یافتن فرصت‌هایی برای حمایت از رشد مستمر ما در سال‌های آینده ضروری خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر همکاری با دیوید در این راه مشترک هستیم.

بیرمنگام؛ طرحی برای هم سطح سازی جامعه

شورای شهر بیرمنگام طبق درخواستی از دولت خواست تا از یک استراتژی همسطح‌سازی حمایت کند که می‌تواند به ۷۵ هزار نفر کمک کند تا سالانه ۹ میلیارد پوند اقتصاد شهر را تقویت کند. "رفاه و فرصت برای همه، استراتژی ارتقا سطح بیرمنگام" طرحی بلندپروازانه برای بهبود زندگی و شانس زندگی مردم و جوامع در سراسر شهر است.

روز گذشته یان وارد، رئیس شورای شهر در یک مراسم استقبال پارلمانی گفت که مردم و جوامع بیرمنگام باید مطالبه گر این طرح از دولت باشند.

شورای شهر بیرمنگام بر اساس گزارشی از شهر به نتایجی دست یافته است. این گزارش نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از فرزندان بیرمنگام در فقر نسبی زندگی می‌کنند، همچنین بیرمنگام پس از لیورپول و منچستر سومین شهر اصلی محروم است. در اصل بیرمنگام در بسیاری از شاخص‌ها مانند تحصیلات، مهارت‌ها و محیط زندگی عملکرد کمتری دارد و ۹۰ درصد بخش‌ها از میانگین کشوری محروم‌تر هستند. این گزارش نشان می‌دهد نرخ بیکاری دو برابر میانگین کشوری است و یک دهه فاصله در امید به زندگی بین فقیرترین مناطق، مانند مناطقی در شرق بیرمنگام و مناطقی در ثروتمندترین نقاط شهر وجود دارد.

رویکرد شورای شهر بیرمنگام به دنبال رسیدگی به وضعیت سلامت، پیشرفت تحصیلی، مهارت‌ها و درآمد پایین، ازدحام و آلودگی هوا است، در حالی که خانه‌های جدید، مکان‌های شغلی و دارایی‌های جامعه را به نمایش می‌گذارد.

این گزارش از دولت می‌خواهد تا از پنج «شتاب‌دهنده همسطح‌سازی» حمایت کند.

وارد، عضو شورای شهر بیرمنگام در این خصوص گفت: بیرمنگام شهری با ظرفیت عظیم است و ما در حال جذب سرمایه گذاری هستیم تا این یک دهه طلایی فرصت برای مردم و جوامع خود باشد اما این شهر با چالش‌هایی نیز روبرو است. شهری که در آن ۴۰ درصد کودکان در فقر رشد می‌کنند. بیکاری در آن دو برابر میانگین کشوری است و جایی که فاصله ۱۰ ساله در امید به زندگی بین فقیرترین و مرفه‌ترین مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: موفقیت برای بیرمنگام باید به معنای موفقیت برای مردم و جوامع بیرمنگام باشد، به همین دلیل است که ما مصمم هستیم با دولت کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بیرمنگام در قلب دستور کار تراز کردن قرار دارد.

فیلادلفیا؛ رونمایی از راهنمای حمایت از کسب و کارهای خرد

شورای شهر فیلادلفیا روزهای اخیر راهنمای حمایت از کسب و کارهای خرد را منتشر کرد. هدف این منبع جدید کمک به شهروندان برای حمایت از مشاغل محلی در حین خرید است.

روزهای اخیر در انتظار شنبه کسب و کارهای کوچک، دفتر عضو شورای شهر، جیمی گوتیه، اولین راهنمای خرید از کسب و کارهای خرد را منتشر کرد تا مردم ترغیب شوند از جامعه کسب و کار کوچک پویای فیلادلفیا در این فصل تعطیلات حمایت کنند. این راهنما شامل فهرست‌هایی برای مغازه‌ها، سرگرمی‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سازمان‌ها در سراسر منطقه است و دارای گفت و گو هایی با طیف گسترده‌ای از صاحبان مشاغل کوچک است.

گوتیه عضو شورا گفت: کسب و کارهای کوچک ستون فقرات شهر ما هستند. آنها محله‌های ما را حفظ می‌کنند، خدمات ضروری را به جوامع ارائه می‌کنند، طیف متنوعی از ساکنان فیلادلفیا را به کار می‌گیرند، اقتصاد محلی ما را تقویت می‌کنند و پول را نزدیک خانه نگه می‌دارند. امیدوارم این راهنما خرید تعطیلات شهروندان را کمی آسان‌تر کند و امیدوارم به کسب‌وکارهای کوچک ما در ادامه بهبودی از تأثیرات بیماری کرونا کمک کند.

ساتهمپتون؛ برخورد با کلاهبرداران مسکن

شورای شهر ساتهمپتون با صدور اطلاعیه‌ای از برخورد با کلاهبرداران مسکن خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با تشویق مستأجران و اجاره‌نشینان گزارش فعالیت‌های مشکوک در محله‌ها بررسی شده و به سرکوب کلاهبرداری‌های مسکن ادامه می‌دهیم.

کلاهبرداری مسکن یک جرم جدی است که از دسترسی افراد با نیاز واقعی به مسکن اجتماعی جلوگیری می‌کند. در صورت دستگیری، کلاهبرداران به جریمه نقدی، حبس و یا محرومیت از دسترسی به مسکن اجتماعی در آینده محکوم می‌شوند.

در ساوتهمپتون، میانگین انتظار برای یک خانه سه خوابه شش سال است. به گفته سازمان ملی مبارزه با کلاهبرداری و تقلب انگلیس، کلاهبرداری در اجاره برای هر ملک ۱۸ هزار پوند هزینه دارد. شورای شهر سخت تلاش کرده است تا کلاهبرداران مسکن را ریشه کن کند. تنها در ۱۲ ماه گذشته، تیم متخصص مبارزه با تقلب سه پرونده به دادگاه مدنی، بازگشت و بازگرداندن ۱۱ خانه خانوادگی و ۱۹۸ هزار پوند صرفه‌جویی در پرداخت اجاره‌های کلاهبردارانه داشته است.

همزمان با هفته ملی آگاهی از کلاهبرداری در اجاره که از ۱۴ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود شورای شهر گزارشی در خصوص عملکرد خود در این راستا ارائه می‌دهد.

اسپیروس واسیلیو، عضو کمیسیون جوامع، فرهنگ و میراث، شورای شهر ساوتهمپتون، گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای مسکن در شهر بسیار بیشتر از در دسترس بودن است، همه ما مسئولیت داریم تا اطمینان حاصل کنیم که نیازمندترین افراد می‌توانند به خانه‌های مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند. بنابراین، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد. ملکی در بلوک یا خیابانی که به نظر می‌رسد ساکنان آن مرتباً تغییر می‌کنند، فردی را دیدید که اجاره‌ای را از مستأجران فرعی دریافت می‌کند، یا مشکوک هستید که شخصی به‌طور غیرقانونی در آن نقل مکان کرده است، لطفاً به ما اطلاع دهید. با کمک شما، می‌توانیم مطمئن شویم که کلاهبرداران دستگیر شده‌اند. منازل مورد نیاز شورا به روش مناسب بازگردانده می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از علائم که ممکن است کلاهبرداران اجاره‌نشینی را از بین ببرد، عبارتند از تغییر ناگهانی در افرادی که در خانه زندگی می‌کنند، افزایش رفتار ضد اجتماعی در ملک یا رها شدن ملک یا اینکه درباره افرادی که در آنجا زندگی می‌کند ورابطه ساکنین با صاحب خانه چگونه است ابهام وجود داشته باشد.

کد خبر 538841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.