۹۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و پوشش ۷.۷ درصدی دوز سوم واکسن کرونا برای این گروه‌های سنی در استان انجام شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اجرای طرح «شهدای سلامت» برای واکسن نزده‌ها، اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای وضعیت پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا اجرا می‌شود که پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون مدنظر است به دلیل اینکه درصد افزایش پوشش در روزهای آخر آبان ماه کاهش پیدا کرده بود.

مقابله با موج ششم احتمالی کرونا

وی اضافه کرد: برای فراهم کردن دسترسی بیشتر برای مردم و امکانات خدمت رسانی و توجیه افرادی که به دلایل مختلف هنوز نپذیرفته‌اند که واکسن کرونا را بزنند این طرح را دانشگاه علوم پزشکی طراحی کرده و با همکاری سازمان بسیج، سپاه و رسانه ملی اجرای آن را از آذرماه شروع کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد:

عقدک تصریح کرد: نتیجه این طرح در هفته گذشته موجب سرعت رشد واکسیناسیون دز اول و ارتقای آن شده است، به طور میانگین اگر برای واکسیناسیون کرونا حدود ۱۵ صدم درصد افزایش پیدا کنیم به آمار حدود سه دهم درصد می‌رسیم و این اتفاق یعنی روند واکسیناسیون دو برابر می‌شود.

افزایش آمار واکسیناسیون در شهرستان‌ها

وی ادامه داد: این اتفاق در بین شهرستان‌هایی مانند خمینی‌شهر، برخوار، فلاورجان و نجف‌آباد اتفاق افتاده است که از میانگین استانی پایین‌تر بودند و از سرعت واکسیناسیون برخوردار شدند، همچنین نتیجه خوب اجرای طرح «شهدای سلامت» در شهرستان‌ها افزایش درصد میزان واکسیناسیون بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر رشد واکسیناسیون استان ۷۹.۲ درصد است که به نظر می‌رسد تا پایان اجرای «طرح شهدای سلامت» بتوانیم به پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون دست پیدا کنیم.

عقدک در خصوص صدور ابلاغیه دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال، اظهار کرد: برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در این گروه سنی هنوز ابلاغیه‌ای به دست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نرسیده است، اما برای گروه سنی بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و سرطان دارند این ابلاغیه صادر شده است.

۲۲۰ مرکز فعال واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کرونا

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال گروه سالمندان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و پوشش ۷.۷ درصدی دز سوم واکسن کرونا برای این گروه‌های سنی در استان انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از روزهای آینده تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال اطلاع‌رسانی می‌شود و به ترتیب گروه‌های سنی با فاصله ۱۰ ساله برای دز سوم فرا خوانده می‌شوند.

عقدک تاکید کرد: انتظار می‌رود شهروندان به طور مستقیم به بیش از ۲۲۰ مرکز فعال واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای دریافت دز سوم واکسن کرونا مراجعه کنند.

کد خبر 538815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.