اجحافی بزرگ در زیر سایه آزمون و خطا

ورود آزمایشی تماشاگران در دو هفته گذشته اگر چه نویدبخش روزهای خوبی برای هواداران فوتبال بود اما محدود کردن آزمون و خطا به یک شهر و یک ورزشگاه، شرایطی ناعادلانه را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بلیط فروشی و بازگشایی درب‌های ورزشگاه آزادی در دو هفته قبلی لیگ برتر فوتبال همه را امیدوار کرده بود تا شاید کم‌کم شاهد حضور طرفداران فوتبال در دیگر استادیوم‌ها هم باشیم اما به یک‌باره تصمیم بر این شد تا باز هم این دیدارها در غیاب تماشاگران برگزار شود.

سازمان لیگ گفته بود که ورود هواداران در این دو بازی آزمایشی بوده و بر اساس چگونگی رعایت پروتکل‌ها در آن تصمیم‌گیری خواهد شد. این در حالی است که چشمان هواداران سایر تیم‌ها به درب ورزشگاه‌ها خشک شده است و انگار فراقشان از سکوها قرار است طولانی‌تر شود. حتی سهیل مهدی در مصاحبه‌ای پیش‌تر گفته بود تقابل سپاهان و نساجی با حضور هواداران برگزار خواهد شد اما با وجود نصب برچسب روی صندلی‌های نقش جهان، این اتفاق رخ نداد تا آزمون و خطاهای سازمان لیگ به سرخابی‌های پایتخت‌نشین خلاصه شود.

اما واقعاً این چگونه سنجشی است که تنها یک شهر و یک ورزشگاه را دو بار می‌آزماید و به سراغ هیچ استادیوم دیگری نمی‌رود؟ در هر حال نتایج این آزمودن‌ها قرار است به تصمیمی سراسری منجر شود و هیچ منطقی قبول نمی‌کند فرصت‌های بررسی خود را در یک نقطه جغرافیایی و با شرایطی یکسان تلف کنند.

در نتیجه اگر واقعاً مسئولان سازمان لیگ قصد دارند مهیا بودن یا نبودن ورزشگاه‌ها برای بازگشت تماشاگران را بررسی کنند، شاید بهتر باشد این بار فرصت را در اختیار تیم‌های دیگر قرار دهند. با این حال شنیده می‌شود سازمان لیگ در تلاش است مجوز ورود تماشاگران را این بار هم برای شهرآورد روز شنبه پایتخت بگیرد و به نظر قصه آزمودن‌های ورزشگاه آزادی سر دراز دارد و مسئولان سازمان لیگ از آن خسته نمی‌شوند.

وجود هواداران در تقابل‌های خانگی، فرصت و نیرویی غیرقابل انکار است که این گونه بذل و بخشش برای یک یا دو تیم خاص در لیگی که قرار است تک امتیازها تکلیف قهرمان را رقم بزند، اجحافی بزرگ در حق سایر مدعیان است. باید پرسید ماه‌ها قبل که هواداران در لیگ‌ها و کشورهای مختلف یک به یک به ورزشگاه‌ها باز می‌گشتند، دقیقاً کدام یک از آن‌ها مجوز ورود تماشاگر را فقط به بعضی تیم‌ها می‌دادند و سایرین را محروم می‌کردند؟

هفته هفتم لیگ برتر هم امروز به پایان می‌رسد اما روسیاهی تصمیمات ضعیف این هفته‌های سازمان لیگ، باقی خواهد ماند. سازمانی که نمی‌خواهد از خیر یک ریال تبلیغات محیطی بگذرد و پا را روی گلو باشگاه‌ها بگذارد، برنامه لیگ خود را چند هفته چند هفته می‌نویسد و هنوز حتی بالاترین مقامش هم نمی‌داند چه زمانی لیگ تمام می‌شود. قطعاً از سازمانی که هفته‌ها است خودش عامل تشنج لیگ شده و بازی‌هایش را بهم ریخته است، انتظار بیشتری هم نمی‌شود داشت.

کد خبر 538771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.