شرایط شکننده ذخیره خون اصفهان/لزوم مردم برای اهدای خون

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به شکننده بودن شرایط خونی استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان بین چهار تا پنج روز ذخیره خونی دارد و این میزان ذخیره در حال حاضر شکننده است. ممکن است افزایش جراحی‌های الکتیو به همراه مصرف‌کننده‌های ثابت خون، نیاز به ذخیره‌های خونی را افزایش دهد.

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان بین چهار تا پنج روز ذخیره خونی دارد و این وضعیت شکننده است. به علت فصل سرما وضعیت ترافیک موجود و مشکلات ترددی مراجعه کاهش یافته است.

وی در خصوص شرایط افزایش نیاز به ذخیره خون، افزود: نداشتن تقریبی هیچ شهری با رنگ‌بندی قرمز کرونایی خوشحال کننده است اما ممکن است با توجه به افزایش مصارف خونی و افزایش جراحی‌های الکتیو همراه با مصرف‌کننده‌های ثابت خون، نیاز به ذخیره‌های خونی افزایش یابد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان، ادامه داد: میزان نیاز به ذخیره تمام گروه‌های خونی مشابه است اما در گروه‌های خونی منفی و گروه خونی O، نیازمند ذخیره بیشتر هستیم. میزان ذخیره خون در حال حاضر جای نگرانی ندارد و با مراجعه جمعی اهداکنندگان نیاز موجود مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ذخیره خون، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده مانند اجرایی شدن برخی تفاهم‌نامه با ارگان‌های اهداکننده خون مانند مراکز نظامی، گروه‌های توپخانه، شرکت‌های صنعتی مشخصاً ذوب‌آهن و فولاد و زحمات رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی شرایط خون استان اصفهان، ذخیره خون نسبت به قبل افزایش داشته است.

فتوحی خاطرنشان کرد: مشکل بهداشتی در هیچ از پایگاه‌های اهدای خون مطرح نبوده، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت می‌شود و بیش از ۸۵ درصد پرسنل مشغول به کار در پایگاه‌ها واکسینه شده‌اند و درصد باقی مانده نیز به علت داشتن عذر موجه هنوز واکسینه نشده‌اند؛ بنابراین اهداکنندگان خون از نظر عدم وجود مشکلات بهداشتی و انتقال بیماری کرونا آسوده خاطر باشند.

کد خبر 538769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.