سپاهان ۲- نساجی صفر/ درخشش شهریار و تداوم صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان با گل های شهریار مغانلو برابر نساجی پیروز شد تا به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ تیم‌های سپاهان و نساجی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و نساجی

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقایق ۳۰ و ۵۷) برای سپاهان

اخطار: عزت الله پورقاز (دقیقه ۲۵)، محمد کریمی (دقیقه ۶۱)، رضا میرزایی (دقیقه ۹۲)، کریستوفر کنت (دقیقه ۹۲) از سپاهان- محمد باقری (دقیقه ۳۵)، مسعود شجاعی (دقیقه ۷۰)، حسن نجفی (دقیقه ۸۷) از نساجی

سپاهان: کریستوفر کنت، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، عزت‌الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، محمد کریمی (۷۱- جلال الدین علیمحمدی)، فرشاد احمدزاده (۷۱- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (۸۴- سروش رفیعی)، سجاد شهباززاده (۸۴- رضا میرزایی) و شهریار مغانلو (۷۵- محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: محرم نویدکیا

نساجی: علیرضا حقیقی، ایوب کلانتری، حسین زامهران (۴۶- رضا جعفری)، کریم اسلامی، حامد شیری، مرتضی منصوری (۸۰- امیرحسین باقرپور)، مهرداد عبدی (۶۷- احسان قهاری)، حسن نجفی، شاهین طاهرخانی، محمد باقری و مسعود شجاعی (۸۰- محمد مهدی نظری)

سرمربی: ساکت الهامی

داور وسط: امیر عرب براقی

شرح بازی:

سپاهان در حالی بازی را آغاز کرد که مطابق انتظار از همان ابتدای بازی با تفکر هجومی به دنبال گلزنی بود. شاگردان محرم که به لطف پرس موفق از یک سوم دفاعی نساجی در اکثر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند چندین بار روی حملات متنوع روی دروازه نساجی خطرساز ظاهر شدند تا اینکه بالاخره در دقیقه ۳۰ این شهریار مغانلو، مهاجم محبوب سپاهانی‌ها بود که روی یک موقعیت تک به تک قفل دروازه نساجی و البته گلزنی خودش را باز کرد. پس از گل نساجی هرچند کمی پیش کشید و در صدد زدن گل تساوی برآمد اما باز این سپاهان بود که در دقایق پایانی نیمه نخست چندین موقعیت خوب در فاصله چند دقیقه روی دروازه نساجی به وجود آورد که البته هیچکدام تبدیل به گل نشد تا نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد.

طلایی پوشان که به نظر در روز خوب خود قرار داشتند نیمه دوم را هم هجومی همراه با پرس از جلو آغاز کردند و همچنان تشنه زدن گل‌های بیشتر بودند. سپاهان که بر خلاف نیمه نخست با بازی بسته و دفاعی نساجی رو به رو نشده بود گل دوم را هم روی استفاده از عمق نساجی باز هم توسط مغانلو به ثمر رساند تا گام بلندی به سوی کسب ۳ امتیاز خانگی برداشته باشند. بازی بعد از این گل دوم و تعویض‌هایی که سپاهان انجام داد به اصطلاح از تب و تاب افتاد و با وجود اینکه در ضد حملات بازیکنان سپاهان فضاهای خوبی برای ایجاد موقعیت و زدن گل‌های بیشتر داشتند اما در نهایت همان دو گل شهریار مغانلو تعیین کننده نتیجه بازی بود تا روند پیروزی‌ها و صدرنشینی سپاهان ادامه پیدا کند.

سپاهان با این پیروزی ۱۶ امتیازی شد و بدون توجه به سایر نتایج به صدرنشینی خود در جدول ادامه داد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۰- سپاهان) - توپ سرگردان در محوطه جریمه نساجی پشت مدافعان این تیم به مغانلو رسید تا او در موقعیتی تک به تک با حقیقی، با شوتی سرکش طاق دروازه نساجی را فرو بریزد.

۰-۲ (دقیقه ۵۷- سپاهان) - پاس در عمق احمدزاده، پشت محوطه جریمه به مغانلو رسید و او که در موقعیتی ایده آل قرار داشت با کمی پیشروی و آوردن توپ روی پای چپ خود، با ضربه‌ای دقیق و فنی دروازه حقیقی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- در یک حمله سریع از سمت چپ سپاهان، شهباززاده ارسال خوبی روی دروازه نساجی داشت که توپ پس از کنترل ناقص مغانلو جلوی پای احمدزاده افتاد اما توپ پس از برخورد به او فاصله گرفت و در نهایت حقیقی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۵- روی غافلگیری مدافعان نساجی و شروع ضربه آزاد سریع از سوی احمدزاده، توپ در سمت چپ توسط نورافکن به میانه محوطه جریمه نساجی فرستاده شد و ضربه سر شیرجه‌ای گولسیانی به طرز خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵- حرکت پا به توپ مغانلو به درون محوطه جریمه نساجی و ضربه پای چپ محکم او که به پشت تور دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۴۸- ارسال تیز و زمینی حسینی از سمت راست در تیر نزدیک با ضربه مغانلو همراه شد اما حقیقی به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۲- پاس در عمق سلمانی، مغانلو را با حقیقی تک به تک کرد اما ضربه نهایی او را حقیقی برگشت داد.

اتفاق ویژه:

اولین گل‌های مغانلو برای سپاهان پس از انتقالش از سانتاکلارا، اتفاق ویژه این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

بدون شک شهریار مغانلو در روزی که دو گل زد و در کارهای دفاعی هم موفق بود بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 538670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.