هوش مصنوعی زودتر از انسان حیات فرازمینی را کشف می‌کند

رئیس ناسا اعلام کرد که هوش مصنوعی قادر است حیات فرازمینی را زودتر از انسان‌ها کشف کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوش مصنوعی می‌تواند به اکتشافات فضایی کمک شایانی کند و حتی پیش از انسان‌ها حیات فرازمینی را کشف کند زیرا قادر است رویدادهای غیر معمول در فضا را درک کند و حجم عظیمی از داده‌ها را به سرعت تجزیه و تحلیل کند، سپس در اختیار فضانوردان و دانشمندان قرار دهد. فضانوردان می‌توانند از این داده‌های به دست آمده استفاده کنند و به نتایج قابل توجه دست پیدا کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر ماهواره‌ای را بررسی کند، سپس جالب‌ترین و مهمترین آن‌ها که ممکن است شامل تصاویر رویدادهای کیهانی باشد را به منظور تجزیه و تحلیل بیشتر و دقیق‌تر در اختیار انسان قرار می‌دهد. در صورتی که هوش مصنوعی نشانه‌هایی از حیات فرازمینی را کشف کند، انسان باید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند تا این موضوع تأیید یا رد شود. رئیس ناسا اعلام کرد که ممکن است هوش مصنوعی حیات فرازمینی را پیش از انسان‌ها کشف کند.

هوش مصنوعی تصاویر به دست آمده از فضا را غربالگری می‌کند. در این صورت اگر هر شب ۵۰۰ هزار تصویر از فضا دریافت شود، انسان قادر نیست همه آن‌ها را مشاهده کند؛ بنابراین هوش مصنوعی آن‌ها را غربالگری می‌کند و تعداد آن‌ها را به ۵۰ تصویر در هر شب محدود می‌کند. در این شرایط ممکن است کشف حیات فرازمینی با همکاری انسان‌ها و هوش مصنوعی رخ دهد.

کد خبر 538603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.