بررسی مناقصات شهرداری ساری در کمیسیون برنامه و بودجه شورا

ارائه مناقصات شهرداری ساری در صحن شورا از خواسته های این شورا در هفته های گذشته بود که در ‏دهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر ساری، مناقصه‌های ارسالی به صحن شورا بررسی شد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سبحان بخشی، رئیس کمیسیون بودجه در دهمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اهمیت موضوع حمل زباله‌های شهر اظهار کرد: طبق گزارش شهرداری روزانه ۲۵۰ تن زباله از شهر جمع‌آوری می‌شود که باید به موقع و به صورت کاملاً بهداشتی حمل شود.

وی افزود: شهرداری در نامه‌ای پیشنهاد برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار حمل زباله را مطرح کرده که به عقیده من با در نظر گرفتن بحران زباله‌هایی که جمع‌آوری و دپو می‌شود و با توجه به حساسیت موضوع باید در اسرع وقت انجام شود.

بخشی همچنین دو موضوع برگزاری مناقصه اجرای فاز سه میدان ابن‌شهرآشوب و مزایده فروش محصول نارنج درختان شهر را مطرح کرد و از اعضای حاضر خواست در این رابطه تبادل نظر کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به برآورد میزان محصول نارنج شهر و تعیین قیمت پایه کارشناسی آن گفت: با برگزاری مزایده و فروش محصول پیشنهاد می‌کنم درآمد حاصل صرف عملیات سمپاشی درختان نارنج سطح شهر شود.

علی عاشقان عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری در خصوص موضوع حمل زباله تاکید کرد: با عنایت به بحران اجتماعی ناشی از دپوی زباله، تأخیر در تصویب مناقصه حمل زباله به صلاح شهر نیست و به نظرم باید در همین جلسه تعیین تکلیف شود.

وی به ۱۱ باب مغازه، ۲۲ غرفه و یک باب کافه رستوران در حال احداث در ورودی ترمینال دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوبی که این پروژه تاکنون داشته و آورده‌ای که برای شهرداری خواهد داشت، پیشنهاد می‌کنم طی مصوبه‌ای در بهره‌برداری از این پروژه تسریع به عمل آید.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری و عضو کمیسیون بودجه اعلام کرد: موضوع تعیین پیمانکار حمل زباله‌های شهر را با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی قرار دادیم و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر به انجام برسد.

حمیدی، معاون خدمات شهری شهرداری با اعلام اینکه هزینه سه ماه حمل زباله‌های شهر به منطقه آق قلا چهار میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان است افزود: برای برگزاری مناقصه اقدام به کشف قیمت کرده و با استعلام از شرکت‌های معتبر پایین‌ترین قیمت را جهت مناقصه عمومی برای هر تن ۱۰۰ هزار تومان و جهت ترک تشریفات برای هر تن ۱۹۰ هزار تومان انتخاب کرده‌ایم.

وی گفت: شهرداری پنج دستگاه کانتینر مخصوص حمل زباله خریداری کرده که به پیمانکار اجاره داده و اجاره بهای آن از قیمت حمل کسر خواهد شد.

بنا به اعلام رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر ساری تعیین پیمانکار حمل زباله از طریق ترک تشریفات مناقصه برای مدت ۱۲ ماه و برگزاری مزایده فروش محصول نارنج شهر از مصوبات دهمین جلسه کمیسیون بودجه بود.

کد خبر 538597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.