راه‌اندازی پارک مهارت‌آموزی کودک در سمنان

شهردار سمنان گفت: شهرداری سمنان با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مختلف، برای احداث پارک هوشمند کودکان آماده مشارکت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد در نشست مشترک شهردار سمنان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان که با حضور شهردار سمنان، مدیرکل، معاونان و چند تن از رؤسا و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل شهرداری سمنان برگزار شد، در خصوص احداث پارک مهارت ویژه کودکان اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: شهرداری سمنان با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مختلف به ویژه شهربازی بزرگ سمینا، برای پارک هوشمند کودک که در نوع خود در ایران جزو نخستین پارک‌های هوشمند به شمار می‌رود، آماده مشارکت است.

شهردار سمنان تصریح کرد: با هدف همکاری مشترک و مؤثر شهرداری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان، این آمادگی وجود دارد تا با انعقاد تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک گام اساسی برداشته شود.

در ادامه این نشست «سید حسین شاهچراغ» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به تأثیر مهارت آموزی از سنین پایین در پرورش خلاقیت و روحیه کارآفرینی کودکان، گفت: تغییر ذائقه کودکان به سمت کار و مهارت، امری فرهنگی-ترویجی به شمار می‌آید که لازم است برای این تغییر نگرش اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بهترین ابزار برای تغییر نگرش و ترویج فرهنگی خاص در بین کودکان، بازی است، خاطر نشان کرد: هدف از مهارت آموزی به کودکان به منظور تغییر نگاه و رویکرد آنان است و نه کارآموزی جهت یادگیری شغل؛ راه اندازی پارک مهارت‌آموزی کودک با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری و فنی و حرفه‌ای اقدامی ماندگار در مدیریت شهری سمنان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در نشست مشترک شهردار سمنان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، زمینه‌های راه‌اندازی پارک مهارت‌آموزی کودک در سمنان بررسی شد. همچنین چالش‌های مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه شهری، برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی مورد نیاز شهرداری و اقدامات حمایتی از مهارت‌آموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سمنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 538594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.