خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان اصفهان افتتاح شد

خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در مراسم افتتاح خانه روانشناسان استان اصفهان اظهار کرد: این مرکز از سازمان بهزیستی مجوز رسمی گرفته است و با توجه به اینکه ۲۴ استان دیگر دارای کانون روانشناسان و مشاوران هستند، اصفهان هفدهمین استانی هستیم که کانون (خانه) روانشناسان و مشاوران را راه اندازی می‌کند.

وی افزود: قصد داریم این کانون پل ارتباطی باشد بین دانشجویان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، پزشکان، پرستاران و سایر مشاغل یاورانه و در جهت اهداف معنوی گام بردارد.

مدیر خانه روانشناسان و مشاوران استان اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی راه‌اندازی این خانه ارتقای سطح دانش و مهارت‌هایی است که در دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی دولتی دیگر برای دانشجویان روانشناسی و مشاوره مغفول مانده و هدف این است که دانشجویان این حوزه در این فضای ارتباطی و ارزشمند به مهارت و دانش کاری برسند و قرار است این خانه فضای مناسبی برای ارتقای دانش و مهارت‌های یاورانه باشد.

فعالیت ۳۲۰ مرکز مشاوره و روانشناسی در استان

در ادامه این آئین ولی‌الله نصر اصفهانی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: امیدواریم این مرکز در جهت بهتر زیستن پیش رود و به اهداف بزرگی در این حیطه برسیم.
روانشناسی و مددکاری اجتماعی به عنوان موضوعات مهم سلامت جامعه هستند و منظور از مفهوم «حرف یاورانه» حرکت و تلاش در جهت بهتر زیستن مردم و زیست پذیر کردن استان برای است.

وی افزود: سازمان بهزیستی در راستای سلامت آسیب‌های اجتماعی خدمات گسترده‌ای در اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ارائه می‌دهد و در خصوص مراکز مشاوره به صورت حضوری و غیرحضوری خدمات خوبی ارائه می‌دهد و هدف این است که با همکاری این خانه به گسترش این خدمات بپردازیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بهزیستی با پاسخ به ۲۶ هزار تماس تلفنی در سامانه ۴۰۸۰ و ۳۲۰ مرکز مشاوره و روانشناسی، همکاری با دادگستری و ۲۵ مرکز غربالگری و ۱۱۵ مشاور در سامانه تسنیم تلاش می‌کند در جهت سلامت روان جامعه گام بردارد.

اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد

در ادامه این مراسم محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، اظهار کرد: اگر حوزه روانشناسی به خوبی عمل کند بسیاری از مشکلات جامعه کم خواهد شد، متأسفانه به دلیل مشکلات تورمی فشارهای روانی و خشم در بین مردم افزایش یافته است، حوزه‌های روانشناسی، مددکاری اجتماعی، سمن‌ها و سازمان بهزیستی باید برای حل این مشکلات تلاش کنند،

وی افزود: کشورهایی پیشرفت کرده‌اند که به سازمان‌های مردم نهاد اهمیت داده‌اند و حلقه واسط بین مردم و سمن را افزایش داده و نقش سمن‌ها را پر رنگ‌تر کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، خانه روانشناسان و مشاوران و حرف یاورانه استان اصفهان روز گذشته ششم آذرماه با حضور ولی‌الله نصر اصفهانی مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان، کوروش محمدی مدیر خانه روانشناسان، محسن یارمحمدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان اصفهان افتتاح شد.

کد خبر 538465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.