نشان بده هنوز هم مربی بزرگی هستی!

کارلو آنچلوتی سرمربی کهنه کار ایتالیایی که با اعتماد مجدد پرز به عنوان سرمربی رئال مادرید انتخاب شده، کار سختی برای تکرار موفقیت با لوس بلانکوس دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از زمانی که کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی به تیم فوتبال رئال مادرید برگشته، این تیم شرایط خوبی را طی می‌کند. صدرنشینی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا، به خوبی بیانگر این موضوع است.

آنها با ۳۰ امتیاز صدرنشین لالیگا هستند و امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با سوت "خوزه سانچز مارتینز" به مصاف سویای ۲۸ امتیازی و سوم جدولی می‌روند. سویا همچون کوه بلند، پیش روی رئال مادرید هستند. اولین بازی از سری بازی‌های سخت مادرید امشب برگزار خواهد شد.

صدرنشین لیگ در بهترین فرم خود (۷ برد از ۸ بازی اخیر) قرار دارد ولی با چندین شک و تردید به این بازی می‌رسد، آلابا در مولداوی دچار مصدومیت جزئی شد و حضورش در بازی مقابل سویا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ادامه‌ی استفاده از مثلث کروس - کاسمیرو - مودریچ که هسته اصلی موفقیت‌های اخیر تیم به حساب می‌آید، ممکن است برای سلامت بازیکنان خطرناک باشد.

اما سفید پوشان این عملکرد خوب را مدیون چه کسی هستند؟ بعد از ویسنته دلبوسکه، افرادی مثل کارلس کیروش، خوزه آنتونیو کاماچو، واندرلی لوکزامبورگو، فابیو کاپیلو، برند شوستر، خوان‌ده راموس، مانوئل پلگرینی و ژوزه مورینیو فرصت نشستن روی نیمکت مربیگری رئال را تجربه کرده اند.

آنها روی نیمکت رئال مادرید نشستند تا رؤیای لادسیما (دهمین قهرمانی در اروپا) را برای کهکشانی‌های مادریدی محقق کنند، ولی همه این نام‌ها، با وجود برخورداری از ستاره‌های بزرگ در ترکیب تیم، نتوانستند موفقیت چشم گیری را رقم بزنند و هرکدام به نحوی دوران خود در مادرید را پایان دادند.

فلورنیتیو پرز رئیس پیر و پر حاشیه، با به راه انداختن پروژه "کهکشانی‌های دو"، تصمیم گرفت آقای خاص را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کند. رئال اتفاقاً تا مرز به دست آوردن دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان هم جلو رفت اما ناکامی‌های پی در پی در بازی‌های قبل از فینال، فرصت ایستادن بر قله‌ی اروپا را از مورینیو و رئال سلب کرد.

بعد از پایان کار آقای خاص در مادرید؛ رئال فقط به یک چیز نیاز داشت؛ "آرامش". پرز باید به دنبال کسی می‌رفت تا رختکن ملتهب رئال و جو منفی موجود را کنترل کند و از همه مهم‌تر، توان هدایت ستارگان بزرگ را هم در خودش داشته باشد. پس با این وجود همه معتقد بودند که کارلو آنچلوتی بهترین گزینه است، او کسی بود که در میلان، هم رسیدن به افتخارات متعدد را تجربه کرده بود و هم بلد بود چطور با ستارگان بزرگ کار کند.

البته این را هم نباید فراموش کرد که کارلتو در چلسی و پاریس هم تجربه اندوزی خوبی داشته بود. او درحالی پا به مادرید می‌گذاشت تا تلاش کند رؤیای هواداران لوس بلانکوس را جامه‌ی عمل بپوشاند. دست بر قضا سرمربی ایتالیایی در همان فصل اول، کاری کرد کارستان. او توانست از میراث به جا مانده از مورینیو، به خوبی استفاده کند و اتفاق مورد انتظار را رقم بزند تا بالاخره لادسیما برای رئال بدست بیاید.

پیش از شروع فصل جدید لالیگا، خبر آمد که پرز بار دیگر با فرد محبوبش برای بازگشت دوباره به سانتیاگو برنابئو به توافق رسیده و بعد از چند سال دوباره قرار است که آنجلوتی به عنوان سرمربی پا به مادرید بگذارد. او از اورتون راهی اسپانیا شد، اما کارلو در حالی به مادرید برگشت که زخم اخراج از مونیخ و ناپل را روی تنش حس می‌کرد و البته در مادرید هم میراثی به قدرتمندی مثل ۲٠۱۴ برایش به جا مانده بود.

آنچلوتی در شرایطی قبول کرد تا بعد از شاگرد سابقش، (زیدان) روی نیمکت رئال بنشیند که زیزو وقتی از لوس بلانکوس جدا شد، با وجود کسب موفقیت‌های پر شمار بخاطر بی اعتمادی و بد رفتاری پرز بشدت ناراحت بود و مدام از آن گلایه می‌کرد. البته خب این در حالی بود که اسطوره فرانسوی در مادرید به مراتب پرافتخارتر و محبوب‌تر از مرد ایتالیایی است.

اگر خاطرتان باشد؛ آنچلوتی بعد از کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، فصل بعدش از رئال کنار گذاشته شد. او حالا که دوباره با اعتماد رئیس به نیمکت سرمربی گری تیم محبوبش رسیده، باید به این نکته توجه کند که که کار کردن در سیستم رئال فعلی، دشوارتر از هر وقت دیگر است.

فاتح سه جام لیگ قهرمانان اروپا البته آنقدر مربی بزرگی هست که طریقه و روش رسیدن به موفقیت در چمپیونزلیگ را بهتر از جام‌های دیگر می‌داند و اتفاقاً مادریدی‌ها هم به این موضوع بیشتر از هرچیزی اهمیت می‌دهند.

کارلتو به خانه‌اش برگشته تا یک بار دیگر به همه ثابت کند که هنوز یکی از چهره‌های مورد اعتماد در دنیای مربی‌گری است. او می‌خواهد نشان دهد که هنوز به خط پایان دورانش نرسیده و طرفداران پرافتخارترین تیم اروپا باز هم امیدوار هستند تا رئیس ایتالیایی یک بار دیگر آنها را به اوج برساند و لذت موفقیت را ببرند.

رئال فعلاً زیر نظر سرمربی ایتالیایی حال و روز خوبی را تجربه می‌کند. آنها با درخشش ستاره‌هایی مثل کریم بنزما و وینیسیوس جونیور، نتایج درخشانی کسب کرده اند. باید دید سفید پوشان پایتخت نشین امشب مقابل سویای جذاب و چغر لوپتگی چه می‌کند و اینکه در لیگ قهرمانان اروپا تا چه مرحله‌ای پیش می‌رود.

کد خبر 538438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.