از اعتراض به تبلیغات کاشت ناخن تا پیشنهاد نامگذاری روز بندرعباس

چهاردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار نشست هم اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیرامون راهبردها و سیاست‌های فرهنگی در حوزه توسعه شهری بندرعباس و درخواست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس مبنی بر تمدید قرارداد با دکه‌داران برای سال۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور چهاردهمین جلسه شورا اظهار کرد: در بازدید از محلات بسیاری از مردم از نحوه پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری ناراضی هستند. این شیوه فعالیت حوزه بازرسی شهرداری بسیار ناکارآمد است و باید سامانه‌ای فعال برای گزارش مشکلات شهروندان، پیگیری و حل سریع‌تر آن راه‌اندازی شود.

وی گفت: درباره تعیین تکلیف خانه‌های بدون سند پیشنهاد می‌کنم با حضور اعضای کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر، دادستان و سایر دستگاه‌های مرتبط، کمیته‌ای برای رفع این معضل ایجاد شود.

عباسی با تاکید بر اینکه تکلیف پایانه مسافربری شهر بندرعباس که بودجه فراوانی صرف آن شده باید مشخص شود، اضافه کرد: مسئولان حمل و نقل صادقانه و شفاف به مردم بگوید مشکل پروژه پایانه مسافربری بندرعباس چیست. چرا بعد از هزینه کردن میلیاردها تومان و با توجه به اهمیت آن هنوز تعیین تکلیف نشده است. برخی مدیران شهرداری هنوز باور نکرده‌اند که دوره‌ی حرکات نمایشی و عوام‌فریبانه به پایان رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برخی به دلیل داشتن باورهای غلط، تهی بودن از هرگونه طرح و ایده و آسایش طلبی به جای تغییر رفتار همچنان بر این شیوه منسوخ شده اسرار دارند.

عباسی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد گفت: تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بندرعباس تبلیغ سگ و کاشت ناخن را انجام می‌دهند که خلاف شرع است. گفته شده که فرهنگ و ارشاد مجوز تبلیغ داده است. اگر این مجوز از فرهنگ و ارشاد بوده فکر می‌کنم باید عزا گرفت.

وی اضافه کرد: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد بر تابلوهای سطح شهر نظارت دارد، دلیل وجود چنین تابلوهایی در سطح شهر چیست؟.

ماه عسل شورا و شهرداری به پایان رسیده است

حجت الاسلام حیدری، سراجی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک روز نیروی دریایی و مجلس گفت: اینکه ما با رأی مردم بر مسند کار باشیم اما کاری پیش نبریم موجب سلب اعتماد مردم می‌شود. ما در مقابل رأی مردم مسئول هستیم. توصیه من این است که در انجام این وظیفه کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: به شهردار بندرعباس توصیه می‌کنم از ظرفیت‌های موجود شهرداری استفاده کند. شهر بندرعباس پر از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری است. هرکدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب آباد شدن یک منطقه باشد.

حیدری با بیان اینکه یک ماه از فعالیت شهردار و چهار ماه از عمر شورا می‌گذرد و ما همچنان منتظر ارائه برنامه از جانب شهردار هستیم، گفت: شهردار باید رویکرد مدیریتی خود را با توجه به منابع جدید مشخص کند. برای مدیریت شهر برنامه‌ای با رویکرد مشخص تعیین کنید. با انتخاب افراد توانمند، جهادی و انقلابی به اعتماد شورا پاسخ دهید.

وی‌افزود: درباره فصل جدید بودجه نویسی ۱۴۰۱ از مدیریت شهری می‌خواهم نگاه به درآمدهای غیر پایدار را به حداقل برساند و نگاه ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه توزیع عادلانه بودجه در تمام مناطق شهر را در دستور کار قرار دهید، عنوان کرد: مدیریت و ارتقای شهرهای بزرگ با مدیران خلاق و چابک اتفاق می‌افتد. ماه عسل شورا و شهرداری به پایان رسیده و فصل پاسخگویی به شهروندان آغاز شده است.

متولی برخورد و جمع کردن تبلیغات غیرمجاز نیستیم

رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر طرح نامگذاری روز بندرعباس در تقویم فعالیت‌های استان را پیشنهاد داد.

کمالی زرکانی در این نشست شهرها را یک اکوسیستم پویا و زنده و بالنده دانست و گفت: بسیاری از عوامل سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم قرار می‌گیرد تا یک شهر ایجاد شود اما آنچه به شهر روح و جان می‌دهد فرهنگ و هنر است.

وی به اهمیت فرهنگ در توسعه شهرها اشاره کرد و افزود: فرهنگ بستری را فراهم می‌کند که باعث قابلیت مضاعف می‌شود و رشد و توسعه شهرها را چندین برابر می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افتخار هرمزگان را به فرهنگ، هنر، آئین‌ها، آداب، رسوم، گویش‌ها و لباس دانست و اظهار کرد: لازم است در تمام مظاهر شهری بندرعباس شاخص‌های فرهنگی دیده شود. یک شهر باید معرف آداب، رسوم و فرهنگ مردم آن شهر باشد.

کمالی زرکانی در ادامه به امکان همکاری‌های متقابل اشاره کرد و گفت: تبدیل بندرعباس به پایتخت کتاب، ایجاد پارک هنرمندان، گذر فرهنگی، احداث تئاتر شهر، فعال‌سازی قانونی فرهنگسراهای محلات، تسهیل پروانه ساخت ابنیه فرهنگی از جمله مواردی است که می‌تواند در توسعه فرهنگی شهر بندر عباس مورد مشارکت و همکاری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تالار مرکزی بندرعباس قرار بود بر اساس حکم‌های قضائی و قانونی تخریب شود که با پیگیری جلوی اجرای حکم تخریب را گرفتیم اما اکنون شهرداری برای صدور پروانه ساختمان همکاری نمی‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار راهکاری برای موضوع جریمه ساخت تالار مرکزی قبل از گرفتن پروانه ساختمان شد.

وی در پاسخ به انتقادها درباره بیلبوردهای تبلیغاتی نیز گفت: اداره نظارت بر اماکن عمومی (نیروی انتظامی) متولی برخورد و جمع کردن تبلیغات غیرمجاز است.

وی در ادامه به نامگذاری روز بندرعباس در تقویم رسمی اشاره کرد و بیان کرد: دو سال قبل در شورای فرهنگ عمومی استان، چهارم تا دهم اردیبهشت به عنوان هفته هرمزگان نامگذاری و اولین دوره آن نیز با حداکثر مشارکت دستگاه‌ها و نهادها و مردم برگزار شد. اولین روز از هفته هرمزگان که چهارم اردیبهشت است به عنوان روز بندرعباس پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس مبنی بر تمدید قرارداد با دکه داران در سال ۱۴۰۰ با چهار رأی موافق فریده عامری، یعقوب دبیری نژاد، عیسی عباسی و عبدالرضا حیدری سراجی روبه‌رو و این موضوع به کمیسیون حقوقی برگشت داده شد.

کد خبر 538425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.