میدان حضرت معصومه (س) کاشان یک گام تا افتتاح

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان از انجام مراحل پایانی پروژه میدان حضرت معصومه (س) و آماده‌سازی آن برای افتتاح در آینده نزدیک خبر داد.

علی غفاری فرد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مساحت ۲۶ هزار متر مربعی میدان حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این پروژه که در ابتدای محور قدیم کاشان-قم قرار دارد، بزرگ‌ترین میدان کاشان از نظر مساحت محسوب می‌شود.

وی در خصوص دیگر ویژگی‌های فنی پروژه، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی این میدان و واقع شدن در ورودی شهر سعی شده از طراحی‌های زیبا و سیستم‌های نوین آبیاری برای فضای سبز آن استفاده شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشان افزود: در طرح فضای سبز میدان از گونه‌های گیاهی مقاوم به گرما و کم‌آبی و از گونه فرانکینا جایگزین چمن به دلیل کاهش هزینه‌های نگهداری و همچنین کاهش مصرف آب تا یک سوم و به تبع آن افزایش راندمان آبیاری تا ۳ برابر استفاده شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های بصری این پروژه، تصریح کرد: المان‌های بادگیر و ترنج، آب‌نمای مرکزی، فضای سبز، روشنایی از جمله بخش‌های اجرا شده در پروژه میدان حضرت معصومه (س) است.

غفاری فر ادامه داد: هفت هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی، سه هزار مترمکعب خاک‌برداری استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی به دلیل اقلیم منطقه و مدیریت بهینه مصرف آب، انجام دو هزار متر مکعب حفاری کانال برق، دو هزار و ۸۰۰ متر کابل کشی، نصب پایه چراغ، تجهیز موتورخانه و… از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این پروژه است.

کد خبر 538420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.