ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

متاورس مرحله جدیدی از اینترنت است که عامل ترکیب واقعیت افزوده (AR)، واقعیت توسعه‌یافته (XR) و واقعیت مجازی (VR) با دنیای فیزیکی ما خواهد بود؛ متاورس نقطه اتصال زندگی واقعی و دیجیتالی است.

به گزارش ایمنا، متاورس (Metaverse) خود را به عنوان یک پروژه بلاکچین عمومی و منبع باز معرفی می‌کند که هدف آن ارائه زیرساخت اصلی برای اهداف اجتماعی و شرکتی و خصوصی است. هدف آن ایجاد جهانی است که در آن دارایی‌های دیجیتال (توکن هوشمند متاورس و توکن قابل شناسایی متاورس) و هویت‌های دیجیتال (آواتار) از تراکنش‌های دارایی از طریق یک واسطه ارزشمند (اوراکل) پشتیبانی کنند.

متاورس فضاهای آنلاینی ایجاد می‌کند که در آن تعاملات کاربر چند بعدی‌تر از فناوری فعلی است. به جای مشاهده صرف محتوای دیجیتال، کاربران در متاورس قادر خواهند بود خود را در فضایی غوطه‌ور کنند که در آن دنیای دیجیتال و فیزیکی همگرا می‌شوند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، نام جدید متا را در کنفرانس فیس بوک کانکت ۲۰۲۱ در ۲۸ اکتبر اعلام کرد و وب سایت جدیدش آن را به عنوان «یک شرکت فناوری اجتماعی» معرفی کرد. در این آینده، شما قادر خواهید بود با دوستان و خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، یاد بگیرید، بازی کنید و یا خرید کنید. تجربیات کاملاً جدیدی که واقعاً با طرز فکر ما در مورد رایانه یا تلفن امروز مطابقت ندارد.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

متاورس (Metaverse)

متاورس اَبَر مجموعه‌ای از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است. به عنوان مثال آن را یک شهربازی مجازی تصور کنید که درونش هیچ محدودیتی در اندازه و خلاقیت وجود ندارد و شرکت‌کنندگانش، همراه هزاران کاربر دیگر، می‌توانند به صورت یکپارچه از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند. از ارزهای دیجیتال متاورس در اینجا برای انجام پرداخت‌ها استفاده می‌شود. Metaverse تا حدودی رؤیای نسل بعدی و آینده اینترنت است.

کتاب نیل استفنسون

نیل استفنسون (Neal Stephenson) نویسنده کناب‌های تخیلی و فرا طبیعی است . او نخستین مرتبه در کتاب خود به نام سقوط برف (Snow Crash) که در سال ۱۹۹۲ چاپ شد، از کلمه متاورس استفاده کرد. در آن زمان خبری از پروژه‌های و بازی‌های Metaverse نبود، اما نیل استفنسون آن را یک دنیای مجازی سه بعدی (۳D) متشکل از آواتار انسان‌های واقعی توصیف کرد. در این داستان، دو نفر راننده تحویل کالا برای نجات خود از یک ویران‌شهر سرمایه‌داری، به دنیای متاورس سفر می‌کنند. در دهه ۱۹۹۰ میلادی، این کتاب جز محبوب‌ترین رمان‌های علمی-تخیلی زمان خود بود.

تفاوت بین AR و VR

در حالی که فناوری متاورس سال‌ها تا تحقق کامل فاصله دارد، انتظار می‌رود که در نهایت مکانی باشد که در آن می‌توانید در یک محیط مجازی و آنلاین کار کنید، بازی کنید، یاد بگیرید، ایجاد کنید، خرید کنید و با دوستانتان ارتباط برقرار کنید. واقعیت افزوده شامل پوشاندن عناصر بصری، صدا و سایر محرک‌های حسی بر روی یک محیط واقعی برای بهبود تجربه کاربر است. AR واقعیت افزوده عناصر بصری، صدا و سایر ورودی‌های حسی را روی تنظیمات دنیای واقعی قرار می‌دهد تا تجربه کاربر را بهبود ببخشد. با گوشی هوشمند قابل دسترسی است و کاربران می‌توانند حضور خود را در دنیای واقعی کنترل کنند. در مقایسه، واقعیت مجازی کاملاً مجازی است و واقعیت‌های تخیلی را تقویت می‌کند.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

هوش مصنوعی و متاورس

  • هوش مصنوعی برای ایجاد، حسابرسی و ایمن‌سازی قراردادهای هوشمند به کار رود و کاری کند که نوشتن قراردادهای هوشمند و استفاده از آنها آسان و ایمن باشد. ما به این مورد نیاز فوری داریم و اتفاقاً فناوری‌ای که برای آن نیاز داریم موجود است.
  • موجودات هوشمندِ دارای هوش مصنوعی، می‌توانند در متاورس گشت‌وگذار کنند و با ما و با یکدیگر تعامل داشته باشند. امروزه هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر واقعی و مدل‌های سه‌بعدی از چهره‌های انسان‌ها را تولید کند، متن را به گفتار تبدیل کند تا با صدای انسانی صحبت کند و طوری شخصیت‌های سه‌بعدی را به‌شکل متحرک درآورد که انگار واقعاً دارند حرف می‌زنند.
  • هوش مصنوعی می‌تواند به ما در ایجاد دارایی‌ها، آثار هنری و محتوا در متاورس کمک کند.
  • هوش مصنوعی می‌تواند نرم‌افزار و فرایندهایی را که ما استفاده می‌کنیم بهبود ببخشد. چند سال دیگر، خودِ هوش مصنوعی، هوش مصنوعی را ارتقا می‌دهد و به انفجار هوش و فناوری منجر می‌شود.

دیسنترالند (Decentraland)

یکی دیگر از توکن های متاورس که باید درباره آن بدانید مانا (MANA) توکن دیسنترالند (Decentraland) است. دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن کاربران می‌توانند در حین بازی، ایجاد محتوا و تعامل با یکدیگر زمین بخرند، بفروشند و توسعه دهند. دیسنترالند بزرگترین جهان مجازی در فضای NFT است و به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض ERC-71 به نام لند (LAND) نشان داده می‌شود. هر قطعه زمین در دیسنترالند منحصر به فرد است و مالکان می‌توانند انتخاب کنند که با زمین خود چه کاری انجام دهند.

کاربران می‌توانند با استفاده از خرید مانا (MANA)، زمین را در پلتفرم خریداری کنند. علاوه بر استفاده برای خرید زمین، مانا توکن اصلی مورد استفاده در دیسنترالند است. به عنوان یک توکن ابزار بومی، برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده می‌شود. همچنین بر روی اتریوم ساخته شده است و می‌توان آن را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات معامله کرد. مجموع عرضه مانا ثابت و ۲٫۶ میلیارد مانا است. این بدان معناست که هرگز بیش از ۲٫۶ میلیارد مانا در هر زمان معین وجود نخواهد داشت. این پلتفرم مانند همه بازی‌های NFT به شما امکان می‌دهد آیتم‌های بازی‌ها را مبادله کنید. یک گیمر می‌تواند در حین بازی درآمد کسب کند. با استفاده از ارز مانا می‌توان محصولات درون بازی را معامله یا مبادله کرد. هر طرف که مایل باشد می‌تواند در این مبادله شرکت کند. مالکیت زمین برابر با مالکیت دارایی است.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

ارز اکسی اینفینیتی توکن بومی یک پلتفرم بازی NFT است که به پرورش حیوانات خانگی مجازی اختصاص داده شده است. برای پیشرفت در بازی، باید حیوانات خانگی مجازی را جمع آوری کرد. آن‌ها به عنوان دارایی دیجیتال معامله شده در این سایت عمل می‌کنند. توجه بسیاری از گیمرها (که ممکن است در ابتدا حتی معامله‌گر کریپتو نباشند) برای شرکت در بازی‌هایی که امکان کسب درآمد دارند جلب شده است. در فیلیپین، بیش از ۶۰% از جمعیت به طور فعال در بازی اکسی اینفینیتی شرکت می‌کنند!

جهان Axie همچنین از نشانه Smooth Love Potion (SLP) استفاده می‌کند. توکن SLP در درجه اول برای اهداف پرورش استفاده می‌شود. بازیکنان می‌توانند توکن SLP را با برنده شدن در ماجراجویی‌ها و نبردهای بازی به دست آورند. تفاوت اصلی بین توکن SLP و AXS این است که یک توکن حاکمیتی نیست. بنابراین، برای رأی دادن استفاده نمی‌شود. توکن AXS در مجموع ۲۷۰ میلیون عرضه دارد. خرید و فروش اکسی اینفینیتی (AXS) در سایت‌های مختلف انجام می‌شود.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

انجین (ENJ)

کوین انجین (Enjin Coin)، یکی دیگر از توکن‌های متاورس. این پلت‌فرم، یک توکن مبتنی بر اتریوم است که می‌خواهد استفاده از NFT ها را برای افراد، برندها و مشاغل آسان کند. NFT هایی که با انجین (Enjin) ساخته می‌شوند از استاندارد ERC-۱۱۵۵ استفاده می‌کنند که با استاندارد رایج ERC-۷۲۱ متفاوت است.

NFTهای تولید شده در محیط انجین مستقیماً توسط توکن کوین انجین پشتیبانی می‌شوند. کوین انجین (ENJ) ارز بومی مورد استفاده در پلت‌فرم انجین است. هر زمان که یک NFT جدید در شبکه تولید (Mint) می‌شود، مقدار مشخصی ENJ در توکن ضمیمه می‌شود. این وجوه قفل شده در یک NFT، همان چیزی است که به توکن‌های جدید ساخته شده ارزش واقعی می‌دهد.

علاوه بر این‌ها، انجین (Enjin) اخیراً نزدیک به ۱۹ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است که برای ساخت بلاک‌چینی مبتنی بر پولکادات برای NFT ها استفاده خواهد شد. توکن کوین انجین دارای عرضه نهایی یک میلیاردی است.

توکن کوین انجین دارای عرضه نهایی یک میلیاردی است. انجین اکنون از محبوب‌ترین بازارهای متاورسی در مارکت جهانی کریپتوکارنسی است. خرید و فروش انجین (ENJ) در سایت‌های مختلف انجام می‌شود.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

سندباکس (The Sandbox)

اگرچه در مقایسه با دو پروژه و ارز دیجیتال متاورس قبلی این مورد محبوبیت و مارکت کپ پایین‌تری دارد، اما جز قدیمی‌ترین‌ها است؛ سند باکس نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک بازی موبایل ساده عرضه شد، اما چند سال بعد رویکرد متفاوتی را پیش گرفت و به استفاده از فناوری بلاک چین رو آورد. اکنون می‌توان آن را یکی از بهترین و موفق‌ترین پروژه‌های متاورس با یک بازی بسیار جذاب دانست.

سندباکس یک اپلیکیشن و در واقع بازی غیر متمرکز است که بر بستر اتریوم ایجاد شده است و یک دنیای مجازی غیر متمرکز را اداره می‌کند. در هسته خود، سندباکس یکی از بهترین پروژه‌های و بازی‌های متاورس است که در آن بازیکنان می‌توانند زمین‌های دیجیتالی با نام (LAND) را خریداری کنند. سپس فعالیت‌هایی در آن‌ها داشته باشند و تغییراتی درونشان اعمال کنند. برخلاف اکسی اینفینیتی که در بین بهترین ارزهای دیجیتال متاورس نحوه بازی و دنیای متفاوتی دارد، وجوه اشتراک سندباکس و دیسنترالند زیاد است.

علاوه بر توکن‌های غیر مثلی LAND، متاورس سندباکس دارای ارزهای دیجیتال بومی دیگر است. مهمترین مورد توکن سند است و برای تسهیل تراکنش‌های مختلف که بخشی از گیم پلی این بازی متاورس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه باید به تعامل با محتوای تولید شده توسط کاربران، خرید LAND و استیک کردن این ارز دیجیتال برای حمایت از پروژه متاورس سندباکس اشاره کرد. خرید و فروش سندباکس (SAND) در سایت‌های مختلف انجام می‌شود.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

بلاک توپیا (Bloktopia)

بلاک توپیا یک پروژه متاورس خارق‌العاده با گرافیک باورنکردنی به شمار می‌رود. این یک آسمان خراش ۲۱ طبقه‌ای است که با ورود به آن، به فضایی بزرگ متشکل از هزاران فروشگاه و دفتر کار (مجاری) قدم خواهید گذاشت. بر اساس گفته‌های توسعه‌دهنده Bloktopia، علت طراحی ۲۱ طبقه‌ای این آسمان خراش محدود بودن تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج به ۲۱ میلیون عدد است.

ارزها و بازی های دنیای متاورس + توکن و قیمت Metaverse

ایم‌میوتبل ایکس (Immutable X)

ایم‌میوتبل اولین راهکار بهبود مقیاس‌پذیری لایه دومی برای توکن‌های غیر مثلی بر بستر اتریوم است. تأیید سریع و فوری تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری بالا با توانایی پردازش بالای ۹ هزار تراکنش در ثانیه و کارمزدهای بسیار کم نزدیک به صفر، بدون به خطر انداختن قدرت حضانت کاربر، از جمله ویژگی‌های این پروژه متاورس هستند. می‌توان روی آن ارزهای دیجیتال و بازی‌های فوق‌العاده‌ای ساخت.

کد خبر 538410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.