کاهش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه اولویت اول تماس شهروندان کاشانی در مورد مسائل ترافیکی با پلیس است، گفت: با این وجود تصادفات منجر به فوت در کاشان ۳۸ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حسین بساطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۲۴ نقطه حادثه‌خیز در کاشان شناسایی شده است، اظهار کرد: اولویت اول شهروندان کاشانی در مورد مسائل ترافیکی تماس با پلیس است و با این وجود تصادفات منجر به فوت در کاشان ۳۸ درصد کاهش داشته است. امیدواریم با رفع عیب نقاط شهری، شاهد کاهش بیشتر تصادفات و سوانح در سطح شهر کاشان باشیم.

وی بیشترین تصادفات را مربوط به موتورسیکلت، اتومبیل‌های شخصی و عابران پیاده دانست و تصریح کرد: بیشترین تصادفات در کاشان با ۷۱ درصد در ساعات بعدازظهر و بعد از آن به ترتیب قبل از ظهر با ۲۲ درصد و ساعت‌های بامداد و صبح با هفت درصد اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از تصادفات را ارائه آموزش‌های ترافیکی دانست و گفت: جشنواره "رو به راه" از جمله برنامه‌هایی است که به این منظور توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری پلیس راهور در حال برگزاری است.

سرهنگ بساطی افزود: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره کاهش تصادفات، اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان، تقویت نقش خانواده در فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین تقویت مشارکت ادارات و رؤسای آن‌ها در مورد مباحث ترافیکی است.

به گزارش ایمنا، سومین جشنواره آموزشی"رو به راه" از سری برنامه‌های حوزه شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان است که در قالب تولیدات رسانه‌ای، پرفورمنس، کمپین محیطی، اتوبوس گردشگری، پیک شهروندی و رادیو ترافیک از ۲۰ مهر الی ۲۶ آذر با محوریت آشنایی با ناهنجاری‌های ترافیک و حمل‌ونقل عمومی با تلاش فرهنگ‌سراها و با مشارکت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا برگزار می‌شود.

کد خبر 538398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.