پاره‌خط‌های گسترده در دست‌خط نشانه چه ویژگی شخصیتی است؟

یک گرافولوژیست گفت: لازم است بدانیم پاره خط‌های گسترده نشان از اشتیاق برای برونگرایی از هر چیز، پاره خط‌های پرتابی نشان از اشتیاق برای حرکت رو به جلو و پاره خط‌های محکم و پر فشار نشان از اعتماد به نفس است.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در درازمدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط به آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث تشخیص و درمان که با پارامترهای فردی ارتباط دارد، مطرح است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط "National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دست‌خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل وی است و این موضوع سبب می‌شود افراد با هم متفاوت باشند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک مرد ۳۶ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط مرد جوان راست دست

وی در خصوص ویژگی‌های دست‌خط مرد ۳۶ ساله راست دست، افزود: اولین ویژگی که در این دست‌خط به چشم می‌خورد پاره خط‌های گسترده و پرتابی محکم است، لازم است بدانیم پاره خط‌های گسترده نشان از اشتیاق برای برونگرایی از هر چیز، پاره خط‌های پرتابی نشان از اشتیاق برای حرکت رو به جلو و پاره خط‌های محکم و پر فشار نشان از اعتماد به نفس است.

پاره‌خط‌های گسترده در دست‌خط نشانه چه ویژگی شخصیتی است؟

این گرافولوژیست تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این دست‌خط فاصله زیاد خطوط است که نشان از تمایل به خلوت‌گزینی بعد از شلوغی دارد، البته ویژگی فاصله کم و بیش نزدیک کلمات نیز نشان از توانایی در قرارگیری محیط شلوغ برای انجام کارها است..

وی با اشاره به ناخوانا بودن متن، خاطرنشان کرد: برای خواندن متن باید یک به یک کلمات را دنبال کنیم تا مفهوم متن را متوجه شویم و این خصوصیت دست‌خط نشانه تمایل برای راحتی و فرار از قیود اجتماعی است و ترسیم محکم‌تر و بلند "میم‌"ها نیر نشان از تمایل زیاد به جنبه‌های مادی در فرد دارد.

محجوب با بیان اینکه حاشیه تقریباً معقول متن در این دست‌خط نشان از تسلط معمولی و معقول بر احساساتی شدن دارد، اضافه کرد: در این دست‌خط از تمام دندانه‌ها و کوتاه و بلندی‌ها صرفه نظر شده و به جای آن حروف آخری مانند "ت"، "نون"، "میم" و یا سرکش کاف بزرگ و کشیده ترسیم شده است که نشان از عدم اهمیت به جزئیات است و احتمالاً این فرد در شروع صحبت با کم‌رویی و در پایان با زیاده‌روی رفتار خواهد کرد.

وی در خصوص ویژگی‌های امضای این فرد، گفت: امضا واقعاً بزرگ، ساده و تکراری در حرکات است؛ به همراه قسمتی از اسم که به اصطلاح آب رفته است و نشان از داشتن احتیاج و یا علاقه به تسلط و گسترش حیطه تسلطی فرد است، با وجود اشتیاق زیاد به گسترش تسلطی، احتمالاً فرد از هوش و ذکاوت معمولی برخوردار است که باعث شده است خواهان زیاد روی و گستره تسلطی باشد، حالاتی شبیه پیگیری‌های مکرر و یا تکرار حرکاتی که ضرورت آنها همان یک بار و دوبار است باعث شده که فرد دور تسلسل در ذهن خود داشته باشد و در نهایت اساس ذهن نویسنده سنت گرایی است.

کد خبر 538287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.