امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی مشهد اردهال با نجف اشرف

اعضای هیئت عالی رتبه نجف اشرف در بدو ورود به کاشان با شهردار کاشان دیدار کرده و تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیئت عالی رتبه نجف اشرف شامگاه شنبه -۶ آذرماه- به کاشان سفر کرده و طی مراسمی تفاهم نامه خواهر خواندگی نجف اشرف با مشهد اردهال را با شهردار کاشان امضا کردند.

این هیئت را نظیر هاتف عبدالامیر حبیب ماضی معاون استاندار نجف اشرف و نماینده استاندار (به عنوان رئیس هیئت اعزامی)، احمد مزار عزوز مدیر شهرداری‌های استانداری نجف، لقا علی محمد نماینده ریاست شهرداری نجف، طاها صبحی مطر مدیر بخش روابط خارجی و بین‌الملل استانداری نجف، معمر منصور عبدالمحسن معاون بخش بین‌الملل و روابط خارجی استانداری نجف تشکیل می‌دهند.

شایان ذکر است این سفر به منظور عقد تفاهم نامه اولیه همکاری میان کاشان و نجف اشرف با هدف ایجاد بستر قرارداد خواهرخواندگی به دعوت شهرداری کاشان صورت گرفته است.

این مراسم در مشهد اردهال، با امضای تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان نجف اشرف و دارالمومنین کاشان به امضای مقامات عالی‌رتبه استان نجف و شهردار و مدیران شهری کاشان صورت گرفت.

در ابتدای این تفاهم نامه آمده است: «شهر نجف از کشور عراق و شهر کاشان از جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اصول بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین عراق و جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای درک متقابل و دوستی میان مردمان عراق و ایران و تحکیم و توسعه همکاری‌های دوستانه بین دو شهر، از طریق رایزنی‌های دوستانه به تفاهم در زمینه ایجاد رابطه خواهرخواندگی دست یافته‌اند».

بر اساس این توافقنامه دو طرف توافق کردند که: «بر اساس برابری و منفعت متقابل، برای ارتقای ارتباطات دوستانه مردمی و تعامل اقتصادی و تجاری بین دو شهر تلاش هماهنگی انجام دهند و در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، تجارت، علم و فناوری، توسعه و عمران شهری، کشاورزی، فرهنگ، ورزش، بهداشت، آموزش، پرسنل و غیره مبادلات و همکاری‌های فعالی صورت دهند».

همچنین تأکید بر «صرف تلاش مشترک برای امضای توافقنامه رسمی در مورد ایجاد رابطه خواهر خواندگی در اسرع وقت» محور دیگر این تفاهم نامه محسوب می‌شد.

شایان ذکر است این تفاهم‌نامه بر اساس فرآیند تعریف شده مراجع ذیصلاح دو کشور تنظیم و در سه نسخه به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی نوشته شده است.

کد خبر 538272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.