اختصاص یک سوم اعتبارات عمرانی مشهد به حاشیه شهر

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد این دوره از شورا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کلان مشهد به ویژه در حاشیه شهر و به موازات آن نیز تعریف و اجرای پروژه‌های جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابراهیم علیزاده در یک گفت‌وگوی برخط اظهار کرد: شورای ششم در تلاش است تا یک سوم از اعتبارات عمرانی خود را در حاشیه شهر تعریف کرده و به عدالت و ارائه خدمات برسد.

وی با بیان اینکه مشهد هشت پهنه حاشیه شهر دارد، افزود: منظور از حاشیه شهر محدوده داخل شهر است و تنها فاصله فیزیکی آن با مرکز شهر باعث خدمات‌رسانی کمتر به سمت حاشیه شهر در مناطق دو، هفت و قسمتی از منطقه ۱۰ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: برخی معتقدند که ارائه خدمات بدون برنامه باعث توسعه ناکارآمدی‌ها می‌شود در صورتی که اولویت شورا تعیین تکلیف حدود چهار هزار هکتار زمین خالی در حاشیه شهر است تا ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان فراهم شود و بعد از آن به دنبال ارائه طرح تفصیلی و جامع هستیم.

وی افزود: زمان مطالعات طرح تفصیلی و طرح جامع سال ۸۸ بوده و پس از ۱۲ سال، یکی از طرح‌ها ابلاغ شده است. اکنون با پیگیری شورا و شهرداری از وزیر راه و شهرسازی دستور بازنگری مجدد در طرح‌ها را گرفتیم زیرا یکی از ضرورت‌های توسعه پایدار این محدوده دو موضوع تعیین تکلیف زمین‌های خالی و طرح تفصیلی است.

علیزاده با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در بودجه ۱۴۰۱ در حال تعریف شدن است، ادامه داد: رویکرد این دوره از شورا، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کلان مشهد به ویژه در حاشیه شهر و به موازات آن نیز تعریف و اجرای پروژه‌های جدید است.

وی با بیان اینکه هر ماه با حضور شهروندان جلساتی در مناطق داریم، افزود: از نخبگان دغدغه‌مند نیز درخواست همکاری داریم تا شورا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: پروژه‌های زودبازده یکی از کارهایی است که شورای ششم آن را شروع کرده است و در هر محله تا سقف ۱۰ میلیارد تومان پروژه زود بازده‌ای که در مدت یک‌سال با مشارکت مردم به نتیجه برسد، اجرا خواهد شد.

وی از دولت درخواست کرد که ردیف اعتبار مستقلی برای مشهد در نظر گرفته شود و افزود: اگر همه دستگاه‌ها اعم از مجلس و دولت همت کنند و پای کار مشهد و حاشیه شهر بیایند می‌توانیم از دغدغه مقام معظم رهبری در طول دوره چهار ساله کم کنیم و دیگر اسمی از حاشیه شهر نباشد و این مناطق را در حال توسعه بنامیم و در دوره‌های بعدی مدیریت شهری توازن در این مناطق برقرار شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: به دور از شأن است که مشهد، شهر امام مهربانی‌ها با شعار جهانشهر برکت و کرامت که پایتخت معنوی جهان اسلام است، حاشیه نشینی داشته باشد، زیرا حریمی است که زائران از اقصی نقاط جهان به آن سفر می‌کنند و آسیب‌ها نباید زائران را آزرده خاطر کند.

کد خبر 538264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.