ستاره آرژانتینی زیر ذره بین؛ بازیکنان بی ثمر بارسا باید بروند

تیم فوتبال بارسلونا به همراه چندین باشگاه اروپایی جولیان آلوارز مهاجم ریورپلاته که در فینال لیگ آرژانتین درخشش فوق العاده ای داشت را زیر نظر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند شب پیش تیم فوتبال ریور پلاته آرژانتین موفق شد با برتری چهار بر صفر مقابل راسینگ کلاب توسط قهرمانی با ارزشی را در لیگ فوتبال آرژانتین به دست بیاورد.

اما ستاره جوانی به اسم جولیان آلوارز چهره بزرگ لیگ آرژانتین بود. که با درخشش به قهرمانی ریور کمک زیادی کرد. قهرمانی کوپا آمه ریکا با آرژانتین و حالا برنده شدن در تورنمنت محلی با ریور و آقای گلی لیگ؛ بخشی از کارنامه موفقیت آمیز او بوده که جالب به نظر می‌رسد.
جولیان در تابستان از تیم‌های بزرگ اروپایی پیشنهاد دارد و از این تیم جدا خواهد شد.

در آرژانتین، کارشناسان فوتبال می‌گویند از زمان هیگواین، در ریورپلاته مهاجمی با استعداد جولیان آلوارز مشاهده نشده است. جولیان عملکرد دیوانه کننده‌ای ارائه می‌دهد، او در ۹ بازی اخیر ۱۴ گل به ثمر رسانده، در سال ۲۰۲۱ در هر دو بازی یک گل می‌زند.

این بازیکن، در داخل و خارج محوطه جریمه بسیار باهوش است، با هر دو پا بازی می‌کند و شوت زنی قوی دارد. جولیان که به دلیل حرکت پاهایش هنگام نگه داشتن توپ به عنکبوت ملقب شده است، مهاجمی مدرن است، اکنون آماده است و آینده بهتری در انتظار او است زیرا تنها ۲۱ سال سن دارد.

اکنون زمان خرید او است، بارسا او را زیر نظر دارد و باید روی جولیان آلوارز حساب باز کند زیرا این فرصتی است که ممکن است هرگز تکرار نشود، مانند داستان جذب لائوتارو که برای آبی اناری‌ها با عدم موفقیت همراه شد. مارتینر سال‌های پیش با قیمت مناسب از ریسینگ در دسترس بود و بارسا آن را نادیده گرفت و امروز قیمتش در اینتر دو برابر شده است. بارسا باید از فرصت جولیان استفاده کند.

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که اکثر استعدادیاب‌های بزرگ اروپایی برای تعقیب جولیان آلوارز در مسابقه ریورپلاته - ریسینگ حضور داشتند، این باشگاه‌ها عبارت بودند از: رئال مادرید، اینتر، میلان، یوونتوس، سیتی، یونایتد، که باید دید چه می‌کنند. آنها فهمیده‌اند که آلوارز جادو می‌کند، دریبل میزند، به راحتی گل می‌زند، و استعدادی دیوانه است.

البته سران آبی اناری باید ابتدا فکری به حال خروجی بازیکنان بی ثمر خود بکنند. بازیکنانی مثل بریتویت، کوتینیو، دمبله، ریکی پووچ، روبرتو، پی که که لیست حضور دارند. در ادامه وضعیت این چهره‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کوتینیو؛

از زمانی که او به بارسا آمده هرگز نتوانست جادوها و دوران درخشان در لیورپول را تکرار کند تا بارسایی ها خیلی زود متوجه شوند که بیش از ۱۰۰ میلیون پول را به جوب آب ریخته است. جادوگر برزیلی هرگز در بارسا درخشید و حالا هم ژاوی او را نمی‌خواهد. جدایی کوتینیو کلید امضای قرارداد در زمستان است. در حال حاضر هیچ شانسی برای جذب هیچ بازیکنی وجود ندارد.

دمبله؛

این بازیکن هم همانند کوتی با مبلغ گزافی از دورتموند راهی بارسلونا شد تا دوران فوق‌العاده با زنبورها را تکرار کند، اما مصدومیت‌های پر شمار او را از فرم خوب خارج کرد. بی توجهی به قوانین باشگاه و دیر حاضر شدن در محل تمرین توسط عثمان، بارسایی‌ها را ناراحت می‌کند. حالا فقط چند ماه از قرارداد دمبله با تیم باقی مانده و او از تمدید سر باز میزند چرا که ظاهراً می‌خواهد به میلیاردرهای نیوکاسل که پیشنهاد دستمزد ۱۵ میلیونی داده‌اند، اضافه شود.
بازیکن فرانسوی علی رغم استعداد بالایش، به زودی نابود خواهد شد.

ریکی پووچ؛

این بازیکن چند فصلی است که از مدرسه فوتبال بارسلونا لاماسیا به تیم اصلی راه پیدا کرده اما هرگز مورد اعتماد مربیان اخیر باشگاه نبوده است. زمانی که کومان سرمربی تیم بود، به ریکی اعتماد نکرد تا مورد سوال قرار بگیرد که چرا به این بازیکن با استعداد بازی نمی‌دهد. حتی زمانی هم قرار بود، که قرضی از بارسا برود که معامله بهم خورد. اخیراً عکسی از او در حال قلیان کشیدن با دو دختر بیرون آمده که حسابی برایش دردسر شده. علی رغم حمایت‌های ژاوی از پووچ؛ به نظر می‌رسد که او در بارسا جایی نخواهد داشت.

پی که، روبرتو، آلبا، برایتویت، لوک دیوونگ

پی که بازیکن باتجربه بارسا است اما او با توجه به سنش دیگر حالا به پاشنه آشیل تیمش تبدیل شده او که بعد از تحقیر برابر بایرن گفته بود من اولین نفری هستم که تیم را ترک می‌کنم؛ هنوز به عنوان بازیکن در بارسا حضور دارد. هرچند خبرهایی وجود دارد که این مدافع پایان فصل از دنیای فوتبال کناره‌گیری می‌کند تا به کادر مدیریتی بارسا بپیوندد.

روبرتو و آلبا هم جزو کاپیتان‌های با تجربه بارسا هستند. متئو آله‌مانی از مدیران باشگاه است که برای پست دفاع راست نصیر مزروعی را زیر نظر دارد و با حضور دست و آلوز در این پست؛ و ترافیک خط هافبک؛ و عدم پیشنهاد مناسب و توافق طرفین، به نظر می‌رسد که باید روبرتو را پایان فصل جدا شده از بارسا بدانیم.

آله‌مانی برای پست دفاع چپ هم خوزه گایا از والنسیا را می‌خواهد، تا رقابتی برای آن سمت ایجاد کند، اما ظاهراً آلبا برای دو فصل دیگر در نیوکمپ ماندگار است.

برایتویت دانمارکی هم که مشخص نشد به چه منظور در دوران مدیریت بارتومئو با ۱۵ میلیون یورو بارسایی شد، عملکرد خوبی نداشته و با وجود حمایت ژاوی که او را بازیکن مهمی می‌داند، جدا شده ی بعدی بارسا در تابستان خواهد بود.

لوک دیوونگ هلندی هم که در زمان سرمربی‌گری کومان؛ آبی اناری پوش شده بود، مورد غضب ژاوی است و در زمستان احتمالاً به سویا بر می‌گردد.

کد خبر 538248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.