تحول در سرانه‌های خدماتی «گلستان» تا ۱۴۰۵

شهردار شهر گلستان با تاکید بر لزوم نقش آفرینی همه دستگاه های ذیربط برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از تحول آفرینی در سرانه های خدماتی شهر گلستان تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد میر زمانی در تشریح روند ارتقا سرانه‌های خدماتی در سطح شهر گلستان، گفت: یکی از موضوعاتی که در سطح شهر پیگیری می‌کنیم ارتقا شاخص‌های رفاه اجتماعی در همه حوزه‌ها است، لذا مطالبه شهروندان درباره بهره مندی از سرانه‌های مناسب در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و… در دستور کار قرار گرفته است و در نشست‌های پارلمان شهری نیز اصلاح بودجه انجام شده است تا بخشی از مطالبات شهروندان در سال جاری و بخش دیگری از آن در سال آینده اجرایی شود.

وی افزود: بی تردید در حوزه سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در سال ۱۴۰۱ گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد. با توجه به تراکم جمعیت در سطح شهر گلستان سرانه‌های خوبی داریم، اما به لحاظ توزیع مناسب سرانه‌ها به ازای هر نفر، مشکلاتی وجود دارد که در تلاش هستیم با ارتقا سرانه‌ها این مشکلات را حل کنیم.

شهردار شهر گلستان ادامه داد: ما با وضع موجود مسئولیت را پذیرفته‌ایم و باید به شهروندان خدمت ارائه دهیم بر همین اساس از مجموع ظرفیت‌های شهر، شهرستان و استان به ویژه مجموعه مدیریت شهری شهر گلستان بهره خواهیم گرفت تا شاخص‌های مدنظر شهروندان در این شهر را ارتقا دهیم. برای سرانه‌های احداثی در شهر گلستان حدود ۶ متر مربع اعلام می‌شود اما تصور می‌کنم به ازای نفر جمعیت کمتر از ۶ متر مربع باشد.

وی تاکید کرد: انتظار ما از مجموعه شهرداری و به ویژه سازمان سیما و منظر شهری این است که با توجه به احداث گلخانه شهرداری که ما را در تولید و تأمین گل و گیاه خودکفا می‌کند، بتوانیم سرانه فضای سبز به سرانه استاندارد و قابل قبول برای شهر گلستان برسانیم. ما برای تأمین منابع مالی احداث فضای سبز با مشکل روبرو نیستیم بلکه با فقر زمین برای احداث مواجه هستیم.

میر زمانی با اشاره به بازنگری در طرح جامع و تفصیلی شهر گلستان در آینده نزدیک، گفت: برای حل مشکل زمین برای احداث فضای سبز در گلستان موضوع را از طریق کمیسیون ماده ۵ و بازنگری طرح جامع و تفصیلی و در نظر گرفتن سرانه‌های استاندارد پیگیری خواهیم کرد. یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری گلستان تأمین رضایتمندی حداکثری شهروندان است که امیدواریم در حوزه تأمین سرانه‌ها نیز در افقی تا سال ۱۴۰۵ شاهد تحولی در شهر گلستان باشیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری گلستان در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزود: هنگامی که در مورد شهر صحبت می‌کنیم باید به این توجه داشته باشیم که شهر موجودی زنده است. بر همین اساس باید شهر گلستان را با جمعیت و اقتضائات آن دید و مورد بررسی قرار داد. بعضاً گفته می‌شود و یا شاید به نظر برسد بزه در شهر گلستان بسیار زیاد است، در حالی که این گونه نیست و شهر گلستان جزو شهرهای بسیار خوب استان تهران است.

شهردار شهر گلستان ادامه داد: گلستان دارای تنوع قومیتی بسیار زیادی است و به شهر عاشورایی و شور حسینی معروف است که ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه‌های فرهنگی و فضای نخبگانی دارد که هیچگاه به این ظرفیت‌ها در شهر گلستان اشاره نشده است و تنها به وقوع بزه‌هایی که ممکن است در همه جوامع روی دهد به شکل اغراق آمیزی اشاره شده. من مخالف این هستم که شهر گلستان یا شهرستان بهارستان شهر بزهکار و یا بزه زیستی است.

وی گفت: شهر گلستان جزو شهرهایی است که اگر کمبودی دارد برون داد ضعف عملکرد ما در همه حوزه‌ها بوده، به طوری که متأسفانه به درستی ارائه خدمات صورت نگرفته لذا برون داد آن، مشکلاتی می‌شود که امروز مشاهده می‌کنیم؛ البته برای حل معضلات اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی قطعاً یک دستگاه مثل شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مؤثر باشد و نیاز است همه دستگاه‌های ذیربط برای حل آن و ساماندهی ورود مؤثر داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 538215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.