شاخص کل بورس در لبه سقوط

شاخص کل بازار کاهش ۱.۹۷ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۱.۷۲ درصد را تجربه کردند.

به گزارش ایمنا و بر اساس یادداشتی که ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه در اختیار این رسانه قرار داده است: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش ۲۷ هزار ۴۴۲ واحدی به سطح یک میلیون ۳۶۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۶۵۸۶ واحدی در سطح ۳۷۶ هزار ۸۸۳ قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۹۷ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۱.۷۲ درصد را تجربه کردند.

شاخص کل بورس در لبه سقوط

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۴۱ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۶۲۵ واحد رسید.

شاخص کل بورس در لبه سقوط

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۶ هزار ۱۴۹ و ۳۱ هزار ۵۲۳ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴ میلیارد ۵۸۹ و ۱ میلیارد ۴۴۶ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

شاخص کل بورس در لبه سقوط

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

شاخص کل بورس در لبه سقوط

شاخص کل

شکست سطح حمایتی مهم شاخص کل و احتمال تداوم روند نزولی.

شاخص کل بورس در لبه سقوط

اخبار بازار

ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص نرخ فروش ارز صادراتی

ابلاغیه بانک مرکزی در عدم الزام شرکت‌های عمده صادراتی به فروش ارز صادراتی به قیمت تثبیتی پایه نیما دریافت شده است امروز شرکت‌های پتروشیمی و فولادی و مس جلسه‌ای داشته‌اند تا روند پیاده سازی این سیاست جدید بین آنها هماهنگ شده تا ضمن حمایت از حقوق سهامداران شرکت‌ها که عموماً بورسی هستند … این پیاده سازی طی یک بازه زمانی سه ماهه و به مرور زمان (روزانه / هفتگی) صورت گیرد تا عامل بروز نوسانات ارزی نشود

مهم برای شرکت‌های سیمانی

تأمین مازوت صنعت سیمان با قیمت گاز طبیعی: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آمادگی کامل برای تأمین پایدار سوخت مایع صنعت سیمان با قیمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: در صورت قطع گاز، کارخانه‌های سیمان می‌توانند درخواست دریافت سوخت مایع (نفت کوره) مورد نیاز خود را در سامانه سدف ثبت کنند.

شرکت‌ها

کاوه: فروش ۷۱۸ میلیاردی کاوه در آبان ماه در بورس کالا. فروش ۴۱۲ میلیاردی سلف برای آذر ماه کاوه به طور میانگین حدود ۳۰ درصد محصولات خود را در بورس کالا به فروش می‌رساند. شرکت در ماه گذشته ۷۱۸ میلیارد تومان فروش در بورس کالا به ثبت رسانده است. فروش‌های خارج از بورس کالا و صادرات تأثیر با اهمیتی در گزارش کدال کاوه دارند و باید دید صادرات شرکت به چه سمت سویی رفته است.

شیران: سال مالی شرکت منتهی به آذر ماه است و در سال مالی گذشته متوسط تولیدات شرکت بر عدد ۱۴,۷۵۰ تن استوار بوده است, در سال جاری تولیدات با ثبات بوده و به طور متوسط میانگین ۱۷,۸۰۰ تن بوده که در آبان ۱۴,۷۰۰ تن است شیران در سال مالی قبل به طور متوسط هر ماه ۲۳۸ میلیارد فروش داشت، متوسط فروش هر ماه در سه فصل ابتدایی به ترتیب برابر ۴۳۷، ۵۰۴ و ۳۵۲ میلیارد بود و در مهر و آبان هم عدد عالی ۴۹۵ و ۴۷۴ میلیاردی را گزارش کرده است مقدار فروش LAB س, گ صنایع شیمیایی در ماه جاری ۸,۵۱۰ تن (میانگین سال قبل ۸,۶۰۰ و نه ماهه ابتدای سال جاری ۸,۵۰۰ تن) و نرمال پارافین ۷,۲۷۲ تن (میانگین سال قبل ۶,۸۰۰ و نه ماهه ۱۴۰۰ برابر ۷,۶۰۰) تن است نرخ فروش تمامی محصولات شرکت در ماه جاری به طور متوسط ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که افزایش ۹ درصدی نسبت به میانگین سال جاری دارد و ۸۵ درصدی نسبت به میانگین سال قبل دارد

کرازی: تولید شرکت در شش ماهه برابر با ۳۲،۱۰۸ تن محصول دارویی و غیردارویی بوده و در مهر و آبان ماه نیز به ترتیب تولید ۵،۸۸۳ و ۵،۳۱۳ تنی را گزارش کرده است. فروش کرازی در شش ماهه برابر با ۳۲،۵۹۷ تن بود که در مهرو آبان فروش ۵،۶۶۰ و ۵،۷۲۰ تنی را داشته است. میانگین فروش ماهانه کرازی برابر با ۵۲ میلیارد تومان است و فروش شش ماهه شرکت برابر با ۲۹۷ میلیارد تومان بود. شرکت در مهر و آبان ماه فروش ۶۰ و ۵۹ میلیارد تومانی داشته است.نرخ‌های فروش محصولات دارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۶ درصدی داشته و محصولات غیردارویی نسبت به ماه گذشته افت ۴ درصدی داشته و به ترتیب برابر با ۱۱۱،۶۰۵ و ۱۰۰،۴۴۷ ریال به ازای هر کیلو است.

شصدف: شرکت در آبان ماه ۱۰۰ میلیارد فروش ثبت کرده. میانگین فروش و کل فروش سال مالی قبل به ترتیب ۴۳ و ۵۱۴ میلیارد تومان بوده است. جمع فروش ۸ ماهه به ۶۴۸ میلیارد و میانگین ۸ ماهه به ۸۱ میلیارد تومان رسیده است. شصدف در این ماه ۴,۹۰۰ تن دوده تولید و ۳,۹۳۰ تن فروخته است. میانگین تولید و فروش در ۷ ماهه ۳,۷۷۴ و ۳,۳۰۶ تن بوده است. شرکت در سال گذشته به طور میانگین ۳,۴۵۱ تن دوده تولید و ۳,۵۷۴ تن فروخته است. نرخ فروش دوده در این ماه ۲۵,۵۰۵ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. شرکت این محصول را در سال گذشته با نرخ ۱۱,۹۹۰ تومان و در ۸ ماهه سال جاری با نرخ ۲۳,۹۲۵ تومان فروخته است.

بکهنوج: شرکت در دهمین ماه سال مالی در آبان ماه فروش ۲۱ میلیارد تومانی داشته و جمع فروش ۱۰ ماهه را به ۲۲۷ میلیارد رسانده است. کل فروش سال مالی قبل ۲۴۵ میلیارد تومان بوده است. بکهنوج در این ماه ۲۵۶ هزار مگاوات برق آمادگی و ۲۴۲ هزار مگاوات برق انرژی فروخته است. میانگین ماهانه این دو مقدار در سال قبل به ترتیب ۲۸۶ و ۲۷۰ و در ۹ ماه گذشته ۲۷۸ و ۲۹۶ هزار مگاوات بوده است. نرخ برق آمادگی در آبان ماه ۶,۶۶۳ تومان و برق انرژی ۷۸,۰۰۰ تومان به ازای هر مگاوات بوده است. شرکت در سال قبل به طور میانگین برق آمادگی را با نرخ ۳۹,۰۰۰ و برق انرژی را با نرخ ۲۹,۰۰۰ تومان و در سال مالی جاری برق آمادگی را با نرخ ۱۵,۶۶۰و برق انرژی را با نرخ ۵۵,۴۲۰ تومان فروخته است.

شجم: شرکت پتروشیمی جم در آبان، ۹۸ هزار تن اتیلن به عنوان محصول ابتدای خط در تولید داشته است. میانگین ماهانه سال ۹۹ برابر با ۱۰۰ هزار تن و میانگین ماهانه امسال ۹۳ هزار بوده. فروش محصولات در ماه آبان با ۱۶۷ هزار تن، از میانگین ماهانه (۱۴۸ هزار تن) بالاتر بوده است. فروش شرکت در آبان ماه ۳،۵۴۵ میلیارد تومان رقم خورده است که یک رقم عالی محسوب می‌شود. میانگین فروش ماهانه امسال در حدود ۲،۷۴۳ میلیارد تومان بوده و فروش ۴۳۱۸ میلیاردی اسفند ماه سال قبل کماکان بهترین فروش ماهانه این شرکت است. میانگین نرخ فروش جمیع محصولات شرکت در آبان ۲۱،۲۲۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شگویا: شرکت پتروشیمی تندگویان در ۶ ماه ابتدایی سال به طور متوسط ۴۳.۹ هزار تن PTA به عنوان محصول ابتدای زنجیره تولید کرده است. تولید این محصول در مهر ۴۸.۲ و آبان ۴۳.۳ هزار تن ثبت شد. متوسط فروش ماهانه امسال تا مهر ۴۸.۷ هزار تن بوده و در آبان رقمی بهتر از خود بر جای گذاشت و ۵۱.۴ هزار تن محصول فروخت. شگویا در آبان ۱،۵۶۱ میلیارد تومان فروش داشت. این رقم ۳ درصد از رکورد فروش ماهانه ۱۶۰۲ میلیاردی ثبت شده در شهریور پایین‌تر است اما جزو ماه‌های عالی درآمدی شرکت محسوب می‌شود. میانگین درآمد ماهانه امسال ۱،۳۵۵ میلیارد تومان است. نرخ فروش محصولات در آبان ۳۰.۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم محصول ثبت شده و ۱۲ درصد رشد ماهانه را نشان می‌دهد. شرکت نرخ ماهانه ۲۹ هزار تومانی را در اردیبهشت ثبت کرده و برای اولین بار توانست از آن رقم عبور کند.

کخاک: میانگین تولید محصول فرآوری در سال گذشته ۱۸ هزار تن بوده است که در هشت ماهه امسال ۲۰,۰۰۰ تن ثبت شده است. در آبان هم تولید ۱۸ هزار تنی را دارد. جمعاً در هشت ماهه ۱۳۸ هزار تن محصول فروخته است (تولید ۱۵۹ هزار تن). در آبان فروش ۱۶ هزار تنی را دارد. کخاک در هشت ماهه ۳۹۵ میلیارد فروش دارد و در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۴ میلیارد بوده است. فروش هشت ماهه امسال رشد ۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته در هشت ماهه دارد. در دو ماه اخیر ۴۱ و ۴۵ میلیارد فروش زده است. نرخ فروش شرکت در سال گذشته ۱.۹۰۰ تومان برای هر کیلو گزارش شده بود که در هشت ماهه امسال نوسان خاصی نداشته و برابر ۲.۹۰۰ تومان بوده است.

اخبار بازار جهانی

اوره: بنا بر داده‌های ICIS اوره (فوب ایران) در سه هفته اخیر با قیمت ۹۰۰ دلار معامله شده است. همچنین نرخ اوره (فوب خلیج فارس، نت بک آمریکا) کاهش ۳ دلاری داشته و به ۸۲۸ دلار رسیده است. از طرفی نرخ اوره (فوب بالتیک) در هفته اخیر ۸۶۰ دلار ثبت شده و ۲ دلار کاهش نسبت به هفته گذشته داشته است.

بیلت: نرخ بیلتCIS با ۱۹ دلار کاهش نسبت به هفته گذشته در قیمت ۶۱۱ دلار معامله شد. بیلت ایران نیز ۵۸۸ دلار معامله شد. جو منفی همچنان بر بازار چین حاکم است و طی هفته اخیر قیمت‌های فیوچرز و بازار فیزیکی کاهش داشت و واردکنندگان فولاد در چین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها کاهش بیشتری داشته باشند. در حالی که واردات فولاد آمریکا نسبت به اکتبر سال گذشته افزایش داشته است ولی به دلیل کاهش محموله‌های برزیلی نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافته است. بازار ایران نیز هفته گذشته را به دور از تلاطم گذراند و قیمت‌ها کم و بیش ثابت بودند. فولاد خوزستان که بزرگترین صادرکننده اسلب است در انتهای هفته مناقصه ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی را برگزار کرد و بهترین قیمتی که دریافت کرد ۵۸۰ دلار بود. بازار بیلت نیز تقریباً ثابت بود و بااینکه فعالان انتظار احیای فعالیت‌ها را در بازار آسیا داشتند با تضعیف در مناطق گسترده‌تری از آسیا روبرو شدند.

نقشه بازار بورس

شاخص کل بورس در لبه سقوط

منابع: سایت tsetmc شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، codal سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران، کانال تحلیلی ولید هلالات، پایگاه خبری بازار سرمایه، کارگزاری بانک صنعت معدن، کانال تحلیلی کامودیتی(امیر صباغ)، کانال تحلیلی مبین تحلیل، معدن ۲۴، ره آورد، بورس ویو، کانال تحلیلی پارسیس، همفکران، بورس فوری، تسنیم، مبین تحلیل (کارگزاری مبین سرمایه)

کد خبر 538198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.