تعیین تکلیف گاوداری حاشیه‌ساز محمدشهر تا یک ماه آینده 

شهردار محمدشهر با اشاره به وجود یک گاوداری با قدمت بیش از ۴۰ سال در خیابان اندیشه این شهر و اعتراض شهروندان در این مورد، گفت: با توجه به درخواست شهروندان و مشکلات موجود ناشی از وجود این گاوداری، مجموعه مدیریت شهری برای جلب رضایت مالک در حدود قانون و حل مشکل در اسرع زمان تلاش می‌کند.

مهرداد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اخیراً مالک گاوداری فوق به شهرداری دعوت و توافقات ضمنی برای جمع‌آوری این مرکز انجام شد، اما این توافقات، بخشی در حوزه شهری و مربوط به شهرداری و بخشی دیگر مربوط به کمیسیون ماده پنج استانداری و خارج از اختیارات شهرداری است.

وی با بیان اینکه بخشی از ملک گاوداری، دارای کاربری مسکونی و بخشی کاربری فرهنگی است، تصریح کرد: مالک تقاضای تفکیک کل عرصه را به صورت مسکونی دارد، اما بخشی از پلاک ثبتی است و با رأی ماده ۱۲، باغ است که روند کار را دشوار کرده و تصمیم‌گیری در این خصوص خارج از اختیارات شهرداری بوده است که به کمیسیون ماده پنج استانداری مربوط می‌شود.

شهردار محمدشهر با تاکید بر اینکه بخشی از کار که مربوط به شهرداری است، مشکلی ندارد و فقط باید در خصوص سهم و سرانه‌های خدماتی که بر اساس قانون به شهرداری تعلق می‌گیرد، توافقاتی با مالک انجام شود، افزود: تقاضای مالک دریافت مجوز مسکونی برای کل ملک است که باید نقشه تفکیکی به دقت بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود تا مورد ایراد مراجع فرادستی از جمله کمیسیون ماده پنج قرار نگیرد و کار زمان‌بر نشود.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت ۴۰ ساله، قانونی بودن فعالیت گاوداری و اقداماتی از جمله اصلاح ژنتیک در این گاوداری، مالک ادعای حقوق مالکانه و تأمین خواسته مبنی بر دریافت مجوز مسکونی برای کل عرصه را دارد.

حسن‌زاده گفت: با توجه به درخواست شهروندان و مشکلات موجود ناشی از وجود گاوداری در محدوده شهر، مجموعه مدیریت شهری تلاش می‌کند تا رضایت مالک در حدود قانون جلب و مشکل در اسرع وقت رفع شود، البته بخشی از این روند از جمله انجام توافقات و مصوبه شورا که مربوط به مدیریت شهری است، ظرف حداقل یک ماه انجام می‌شود.

وی گفت: مصوبه شورا به کمیسیون ماده پنج استانداری ارسال می‌شود که تلاش می‌کنیم با توجه به حساسیت موضوع، از طریق رایزنی در مراجع فرادستی تصمیم‌گیری در این خصوص تسریع شود.

کد خبر 538148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.