ممنوعیت اضافه برداشت کارواش‌ها از چاه‌ها

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: نمی‌توان برای اضافه برداشت از چاه‌ها مجوزی صادر کرد، البته همکاران ما به دنبال یافتن چاه‌های جایگزین در منطقه هستند. از روز چهارشنبه گذشته بازدیدهای میدانی هم انجام شده است تا این چاه‌ها جایگزین شود.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با آخرین وضعیت فعالیت کارواش‌ها در اصفهان اظهار کرد: پیش از این از چاه‌های اضطراری مجوزدار که ظرفیت داشت، آب مورد نیاز کارواش‌ها تأمین می‌شد.

وی افزود: این چاه‌ها برای گاوداری‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، کارواش‌ها و برخی از صنایع استفاده می‌شد که اکنون ظرفیت برداشت از آن‌ها رو به اتمام است و نمی‌توانیم اجازه اضافه برداشت به آن‌ها بدهیم.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: نمی‌توان برای اضافه برداشت از این چاه‌ها مجوزی صادر کرد، البته همکاران ما به دنبال یافتن چاه‌های جایگزین در منطقه هستند. از روز چهارشنبه گذشته بازدیدهای میدانی هم انجام شده است تا این چاه‌ها جایگزین شود.

چیتیان اضافه کرد: باید بپذیریم که در شرایط نرمال نبوده و با بحران آب مواجه هستیم، هر چاهی هم که ظرفیت داشته باشد نیز برای استفاده اضطراری در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از فرونشست اهمیت بیشتری نسبت به فعالیت اصناف دارد، بنابراین از برداشت اضافه از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 538124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.