مراجعه روزانه ۲۰ هزار نفر برای واکسیناسیون/تنها ۵۵ درصد مادران باردار واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: روزانه قریب به ۲۰ هزار نفر برای واکسیناسیون کرونا مراجعه می‌کنند و مجموع واکسن‌های تزریق شده از ابتدای روند واکسیناسیون در استان اصفهان به آمار شش میلیون و ۲۶۰ هزار دز رسیده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک نوبت و ۶۴ درصد دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تخمین زده می‌شود که قریب به یک میلیون نفر هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

۸۰ درصد واکسن تزریق شده سینوفارم است

وی افزود: روزانه قریب به ۲۰ هزار نفر برای واکسیناسیون کرونا مراجعه می‌کنند و مجموع واکسن‌های تزریق شده از ابتدای روند واکسیناسیون در استان اصفهان به آمار شش میلیون و ۲۶۰ هزار دز رسیده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر روند واکسینه شدن نوجوانان، تصریح کرد: گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ هم تاکنون ۷۳ درصد یک نوبت و ۵۲ درصد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

فدایی در مورد نوع واکسن‌های کرونا که در سبد واکسیناسیون استان تزریق تزریق می‌شود، گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد واکسن کرونا تزریق شده در استان اصفهان «سینوفارم» بوده است و قریب به ۱۰ درصد «آسترازنکا»، حدود هفت درصد واکسن «برکت» و مابقی نوع دیگر واکسن‌های کرونا در سبد واکسیناسیون استان را تشکیل می‌دهند.

۴۵ درصد مادران باردار هنوز واکسینه نشدند

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون مادران باردار، اظهار کرد: از بین ۳۴ هزار مادر باردار که در استان وجود دارند تاکنون حدود ۵۵ درصد برای واکسیناسیون مراجعه کرده‌اند و ۴۵ درصد هنوز مراجعه نداشته‌اند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان گفت: تاکنون حدود ۴۲ هزار دز سوم واکسن کووید ۱۹ برای افراد بالای ۶۰ سال و کادر پزشکی که شش ماه از نوبت دوم تزریق واکسن کرونای آن‌ها گذشته در استان تزریق شده است.

طرح شهدای سلامت و استقرار اتوبوس‌های سیار

فدایی در مورد اجرای طرح «شهدای سلامت» برای واکسن نزده‌ها، تصریح کرد: این طرح از اول تا ۱۹ آذرماه به منظور تشویق یک میلیون نفر از افراد واکسن نزده در استان برای واکسینه شدن اجرا می‌شود، برای اجرای بهینه این طرح تعدادی اتوبوس سیار واکسیناسیون در مناطق شهر مستقر می‌شوند تا واکسن کرونا را برای تزریق به مردم عرضه کنند.

وی تاکید کرد: برای واکسیناسیون دانش‌آموزانی که تاکنون واکسینه نشدند با اجرای طرح «شهدای سلامت» و استقرار اتوبوس‌های سیار در مدارسی که آمار دانش‌آموزان واکسن نزده بالاست این برنامه برای واکسینه شدن آنها صورت می‌گیرد و در پایگاه‌های بسیج محلات هم جلساتی برای ترغیب اهل محل به واکسیناسیون کرونا تشکیل شده است.

کد خبر 538123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.