دولت اساسنامه فدراسیون فوتبال را تایید کرد

اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به طور همزمان در اختیار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا تایید و نهایی شود و این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال به اطلاع فیفا برسد.

به گزارش ایمنا، در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال و در ماده یک تعریف این فدراسیون به نسبت گذشته تغییر کرده است. در ماده یک، فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد مستقل معرفی شده است که زیر نظر فیفا در زمینه اداره فوتبال کشور فعالیت خواهد کرد. فیفا به این بهانه حتی مانع از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شده بود و بعد از تغییر آن یک سال به فدراسیون فوتبال زمان داد که مدارک تأیید اساسنامه از سوی هیأت دولت و هم چنین مجلس شورای اسلامی را در اختیارشان قرار دهد که این فرصت رو به پایان است؛ به همین دلیل اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر با مصاحبه‌های مکرر از مجلس شورای اسلامی تقاضا کرده‌اند هر چه سریع‌تر بررسی اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را به پایان برساند و نتیجه را اعلام کند چرا که فیفا در اجرای تصمیمات خود مصر است و عدم تصویب اساسنامه می‌تواند برای تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی و هم چنین فوتبال کشور چالش ایجاد نکند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه در گفت‌وگو با خبرنگار ما به این نکته اشاره کرد که این اساسنامه مورد تأیید هیأت دولت قرار گرفته است و تنها تأیید اساسنامه از سوی مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

منبع: خبر ورزشی
کد خبر 538069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.