جزئیات پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن معلولان تحت پوشش بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: اعتبار امسال برای کمک‌های بلاعوض ودیعه و تعمیرات مسکن معلولان ۲ میلیارد و یکصد میلیون ریال و برای زنان سرپرست خانوار را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و سقف کمک بلاعوض برای هزینه ساخت یا خرید مسکن ایتام نیز به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است.

امید رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عزم دولت برای خانه‌دار شدن جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن روستایی خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در سال ۱۳۹۹ از ۳۶۰ میلیون ریال به ۸۵۰ میلیون ریال افزایش یافته و این تسهیلات برای خانوارهای شهری از ۶۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال رسیده اما میزان اعتبارات این گروه از معلولان هنوز برای امسال ابلاغ نشده است.

وی از افزایش تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا یک میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: این بودجه از طریق بنیاد مسکن ارائه می‌شود.

رحمانیان با بیان اینکه امسال کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال از طریق سازمان بهزیستی و ۳۰۰ میلیون ریال از طریق بنیاد مسکن پرداخت می‌شود، ادامه داد: کمک‌های بلاعوض، یک میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به این واحدها تعلق می‌گیرد که از طریق بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان سقف کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن برای خانوارهای تک معلول و سایر خانوارهای نیازمند روستایی را ۵۰۰ میلیون ریال و سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی این خانوارها را یک میلیارد ریال برشمرد و افزود: در حوزه مسکن بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین، افراد دارای معلولیت برای یک بار از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز و عوارض صدور پروانه ساختمانی معاف هستند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد مسکن برای خانوارهای کم درآمد به ویژه افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، گفت: ۱۳۰ واحد در شهر فولادشهر در حال تحویل است و چندین پروژه دیگر از جمله پروژه ۱۰۴ واحدی خمینی‌شهر در سطح استان در مراحل اولیه ساخت برای جامعه هدف سازمان قرار دارد.

کد خبر 538051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.