راه‌اندازی یک سامانه جدید در حوزه شهرسازی شهرداری سمنان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از راه‌اندازی سامانه تائید الکترونیک پیش‌نویس پروانه احداث بنا در این شهرداری خبر داد.

وحید پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به بازبینی‌های صورت گرفته در فرآیندهای مختلف خدمات شهرسازی و تمرکز بر حداقل شدن زمان ارائه خدمات مختلف این حوزه به شهروندان، مرحله دریافت تاییدیه از مهندسان و طراحان ناظر بر ساخت و ساز که در مرحله صدور پروانه احداث بنا توسط شهروندان پیگیری و انجام می‌شود، به عنوان یکی از بخش‌هایی که تأثیر منفی در طولانی شدن پروسه ارائه خدمات شهرسازی دارد، شناسایی شده و این خدمت توسط سازمان فاوا شهرداری سمنان در قالب سامانه دریافت تاییدیه الکترونیکی صدور پروانه از طریق آدرس https://pishnevis.semnan.ir به مجموعه خدمات الکترونیک شهرداری افزوده شده است.

وی افزود: در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات شهرداری به صورت الکترونیک، راه‌اندازی سامانه تأیید الکترونیک پیش‌نویس پروانه احداث بنا نیز در جهت سرعت بخشیدن به این امر راه‌اندازی شده است تا پروسه زمان‌بر دریافت تاییدیه‌های مربوط به صدور پروانه را به کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان تصریح کرد: این موضوع با در نظر داشتن شرایط و الزامات بهداشتی جامعه در دوران شیوع کرونا کمک شایانی به کاهش یا حذف مراجعات حضوری شهروندان متقاضی صدور پروانه با مهندسان و تأیید کنندگان پیش‌نویس‌های پروانه احداث خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تأیید سیستمی پیش‌نویس توسط مهندسین به منزله امضا و ممهور نمودن مهندسین ناظر و طراح می‌باشد که با همکاری سازمان نظام مهندسی شهرستان سمنان به‌زودی جایگزین چرخه فعلی این خدمت خواهد شد و از جمله مزیت‌های مهم آن افزایش سرعت فرآیند و تسهیل در امور تأیید پیش‌نویس پروانه احداث بنا و همچنین حذف گردش فیزیکی پرونده می‌باشد.

پرویزی از دیگر مزایای این سامانه برای مهندسان و تأیید کنندگان پروانه احداث را دسترسی سریع و بسیار آسان مراحل تأیید، همراه با حفظ امنیت کامل پروسه تأیید، عنوان کرد.

کد خبر 538035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.