احداث سایت پردازش زباله معطل ماند

شهردار شهر جونقان گفت: احداث یک سایت پردازش زباله در این شهر به دلیل مشکلات اجتماعی و مالکیتی معطل مانده است.

باقر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مکانی برای محل دفن زباله شهر در حدود پنج کیلومتری شهر جونقان توسط اداره منابع طبیعی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در قسمتی از این محل درختکاری شده تا محصور کردن زباله با وجود درختان انجام شود تا آسیبی به آنها با توجه به غیرمثمر و کم آب بر بودن وارد نشود، تاکید کرد: هفته‌ای یک مرتبه با دستگاه‌هایی همچون کامیون و لودر مناسب‌سازی محل دفن زباله انجام می‌شود، اما به دلیل نبود اعتبار نمی‌توان اطراف این محل را فنس‌کشی کرد تا در حد توان اقدامات لازم را انجام دهیم.

شهردار شهر جونقان ادامه داد: موضوع احداث یک سایت پردازش زباله میان دو شهرستان فارسان و کیار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های دو شهرستان، مطرح بوده که سازمان شهرداری‌های کشور نیز تسهیلات لازم را ارائه داد، اما به دلیل نبود زمین مناسب در شهرستان فارسان، زمینی در شهر گهرو در شهرستان کیار انتخاب شد که این زمین نیز با مشکل مالکیتی و اجتماعی مواجه شد و طرح معطل ماند.

وی با بیان اینکه در صورت اجرا شدن این طرح، مشکل پسماند در دو شهرستان حل می‌شد، گفت: مطالعات زیست‌محیطی این طرح انجام شده و جلساتی در فرمانداری دو شهرستان نیز برگزار شده است.

مؤمنی تصریح کرد: مکان دفن زباله شهر مورد تأیید کمیته مکان‌یاب است، اما به مرور زمان اطراف این محل ایجاد و توسعه باغات صورت گرفته که گلایه مردم را به دلیل بوی نامطلوب در پی دارد؛ از طرفی وجود زباله‌گردها که پلاستیک زباله‌ها را باز می‌کنند و محتویات آن توسط باد در اطراف پخش می‌شود، از دیگر مشکلات شهرداری است.

وی با بیان اینکه ابتدا سایت دفن زباله در این محل شکل گرفت و سپس باغات ایجاد شد، اظهار کرد: این سایت ۲۰ هکتار بوده و پاسخگوی نیاز فعلی شهر است؛ البته کار اساسی مدیریت سیستم پسماند سنتی است که یک نیاز واقعی برای استان به شمار می‌رود.

کد خبر 538031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.