در تجمعات امروز هیچ یک از کشاورزان حضور نداشتند

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: پیش از امروز فراخوان داده شده بود که کشاورزان هیچ تجمعی نداشته و در تجمعات هم هیچ یک از کشاورزان حضور نداشتند، شهروندان امروز دغدغه‌های خود را مطرح کردند که طرح آن بدین شکل پسندیده نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین وحیدا در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی صدا و سیما اظهار کرد: جلسات متعددی با حضور استاندار اصفهان برگزار شد که در آن مطالبات کشاورزان مطرح شد، مصوباتی هم ارائه و علاوه بر آن قرار شد مصوبات شورای عالی آب که از سال ۹۲ اجرایی نشده بود عملی شود.

وی افزود: از هفته آینده مصوبات درون استانی ایجاد شده و برای تصفیه پساب اصفهان هم اعتبار لازم تهیه شد تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد. همچنین مصوبات ملی طبق وعده استاندار، در سه ماه آینده پیگیری و اجرا خواهد شد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: هر ۱۵ روز یک بار هم قرار است جلساتی با کشاورزان برگزار شده و آنها در جریان مراحل اجرای مصوبات قرار گیرند.

وحیدا اضافه کرد: بر اساس مصوبات سال ۶۱ بارگزاری‌های جدید و غیرقانونی بر زاینده‌رود شده که منابع آن تأمین نشد، بر این اساس هزار و ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب پس از این سال و ۷۲۵ میلیون متر مکعب پیش از آن باید از طریق تونل کوهرنگ به سد زاینده‌رود منتقل می‌شد، متأسفانه آورد دولت به این حوضه آبریز ۳۸۴ میلیون متر مکعب بوده و دولت هزار و ۵۹۹ میلیون متر مکعب آب به حوضه آبریز زاینده‌رود بدهکار است.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند آبی که فروخته را تخصیص دهد زاینده‌رود مشکلی نخواهد داشت و جاری می‌شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان گفت: پیش از امروز فراخوان داده شده بود که کشاورزان هیچ تجمعی نداشته و در تجمعات هم هیچیک از کشاورزان حضور نداشتند، شهروندان امروز دغدغه‌های خود را مطرح کردند که طرح آن بدین شکل پسندیده نبود.

کد خبر 538024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.