رفتن پای طناب دار به خاطر پول قبض برق

رفتن پای طناب دار به خاطر پول قبض برق، خودکشی تلخ سرباز جوان، حادثه ریلی در اصفهان، زن و مرد خارجی مشهد را به هم ریختند، آتش‌سوزی در پتروشیمی کارون، قتل دو جوان کرمانشاهی در سفر به شمال را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرد میانسالی که به خاطر پرداخت نکردن پول قبض برق مرد همسایه را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با حکم قضائی به قصاص محکوم شد. رسیدگی به پرونده از یکسال و نیم قبل با گزارش درگیری بین دو مرد همسایه در پیشوای ورامین آغاز شد. وقتی مأموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند با جسد مرد جوانی به نام شهروز روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله کشته شده‌بود. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی فرستاده شد و عامل قتل که همسایه مقتول به نام سیاوش بود با فرار از محل حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

تلاش برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه وی چند ساعت بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد. متهم به پلیس‌آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او به قتل اعتراف کرد و گفت: «شهروز همسایه‌مان بود. برق منزل مسکونی او با ملکی که من و برادرم داشتیم مشترک بود، اما او هرگز قبض پولی که می‌آمد را پرداخت نمی‌کرد و هر بار قبض برق می‌آمد آن را پرداخت می‌کردیم. در این باره چند بار به او تذکر دادیم و صحبت کردیم، اما بی فایده‌بود. این شد که بار آخر برای اینکه او را بترسانم که شاید راضی شود و پول قبض را این بار بپردازد با اسلحه مقابل خانه‌اش رفتم و یک تیر به او شلیک کردم. آن شلیک بی‌هدف بود، اما به سر او برخورد کرد و باعث مرگش شد.»

مرد میانسال بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده با تعیین شعبه در وقت رسیدگی مقابل هیئت قضائی شعبه یازدهم دادگاه قرار گرفت. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با اقرار به جرمش در شرح ماجرا گفت: «من و برادرم صاحب ملکی در پیشوای ورامین بودیم. شهروز سال‌ها در همسایگی ما زندگی می‌کرد و او را می‌شناختیم. مدت‌ها قبل او از برق ملک ما استفاده می‌کرد، اما هر بار قبض برق می‌آمد او پولی پرداخت نمی‌کرد.

همین باعث اختلاف ما بود تا اینکه آخرین بار قبض برق با مبلغ خیلی زیاد آمد. این شد که قبض را برداشتم و مقابل خانه شهروز رفتم. آن را نشان دادم و خواستم او هم سهم خودش را بپردازد. شهروز قبول نکرد و گفت او سهم کمی استفاده می‌کند به همین دلیل نیازی نیست پولی بپردازد. سر همین موضوع با هم درگیری لفظی پیدا کردیم بعد از آن به خانه برگشتم.»

متهم ادامه داد: «در این باره با برادرم صحبت کردم و قرار شد کابل‌های برق را قطع کنیم تا او دیگر از برق مشترک استفاده نکند. این موضوع را به خود شهروز هم گفتیم، اما او بعد از شنیدن این حرف ناراحت شد و کار به درگیری کشید. این گذشت تا اینکه یک هفته قبل از حادثه مرد میانسالی در حالی‌که کلاهی سیاه روی صورتش کشیده بود، مقابل ملک ما آمد و با اسلحه به طرف من و برادرم شلیک کرد. در آن تیراندازی گلوله‌ای به ما برخورد نکرد و به طور معجزه آسا زنده ماندیم. مطمئن بودم آن مرد که صورتش را پوشانده‌بود خود شهروز بود که می‌خواست انتقام بگیرد و من و برادرم را بکشد.»

متهم در خصوص قتل گفت: «رفتار شهروز خیلی ما را عصبانی کرده بود و باعث کینه شد. به همین دلیل یک هفته بعد از حادثه تیراندازی اسلحه ساچمه‌ای را که در خانه داشتم برداشتم و برای ترساندن شهروز مقابل خانه‌اش رفتم. شهروز وقتی مقابل در آمد فقط یک تیر به طرف او شلیک کردم، اما گلوله ناخواسته به سر او برخورد کرد و موجب مرگش شد.»

متهم در آخر گفت: «باور کنید قصد کشتن مرد همسایه را نداشتم و می‌خواستم او را بترسانم تا مشکلمان حل شود. پشیمانم و قبول دارم رفتار اشتباهی کرده‌ام. از دادگاه و اولیای‌دم درخواست گذشت دارم.» در پایان هیئت قضائی جهت صدور رأی وارد شور شد سپس با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کرد. به این ترتیب متهم بعد از تأیید این حکم در دیوان عالی کشور در صورتی‌که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند در آستانه مرگ قرار خواهد گرفت.

خودکشی تلخ سرباز جوان

سرباز نظام وظیفه در آخرین روز خدمتش با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد، علت این اتفاق همچنان تحت بررسی است. سامان دشتی سرباز سازمان نظام وظیفه ناجا بعدازظهر دوم آذرماه امسال با شلیک گلوله جان خود را گرفت.

یکی از دوستان سامان دشتی درباره خودکشی سرباز جوان گفت: سامان در قسمت آشپزخانه خدمت می‌کرد و دوران خدمتش را تمام کرده بود. فقط امضا فرمانده پایگاه مانده بود. سامان از اینکه قرار بود پیش مادرش برود خیلی خوشحال شد. متأسفانه روز حادثه اسلحه نگهبان را برمی‌دارد و با شلیک گلوله به زندگی خود پایان می‌دهد.

علت خودکشی سرباز جوان هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

حادثه ریلی در اصفهان

یک واگن قطار باری در محدوده بادرود در استان اصفهان صبح امروز از خط خارج شد که مأموران فنی راه آهن در حال بازگشایی مسیر هستند.

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعتی پیش در هنگام ورود یک قطار باری به ایستگاه بادرود در محدوده اداره کل راه آهن اصفهان، بوژی یدک یک واگن از انتهای قطار بر روی سوزن ورودی ایستگاه، از خط خارج شد. مأموران فنی راه آهن، با اعزام به محل برای بازگشایی مسیر تلاش کردند.

زن و مرد خارجی مشهد را به هم ریختند

شش سال قبل با یکی از هموطنانم در مشهد دوست شدم و با او معاشرت کردم اما «یاراحمد» که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد داشت مرا هم به مصرف مواد مخدر ترغیب کرد تا اینکه مجبور شدیم برای تأمین هزینه‌های اعتیاد دست به سرقت و زورگیری بزنیم و...

سارق ۲۲ ساله تبعه خارجی که هنگام دستبرد به یک ساختمان در حال احداث در مشهد دستگیر شده است، با بیان اینکه همدستم از محل سرقت گریخت درباره سرگذشت خود به کارشناس اجتماعی کلانتری میرزا کوچک خان مشهد گفت: پدر و مادرم سال‌ها قبل برای کسب درآمد بیشتر و زندگی بهتر از افغانستان به ایران مهاجرت کردند و من هم در منطقه گلشهر مشهد به دنیا آمدم اما به خاطر اینکه پدرم مردی بی سواد بود، شغلی بهتر از کارگری پیدا نکرد و با دیگر هموطنانش به امور ساختمانی مشغول شد.

با وجود این، پدرم درآمد خوبی نداشت و زندگی ما به سختی می‌گذشت اما مادرم که او نیز بی سواد است از اوضاع زندگی‌اش راضی بود و به درآمد پدرم قناعت می‌کرد ولی من که به سن نوجوانی رسیده بودم و به هیچ وجه نمی‌توانستم این شرایط را تحمل کنم، هشت کلاس بیشتر درس نخواندم و تصمیم گرفتم وارد بازار کار شوم، اما در آن سن و سال کار مناسبی پیدا نکردم و به نوجوانی بیکار تبدیل شدم که اوقاتم را به بطالت می‌گذراندم.

در همین روزها با یکی از هموطنانم در منطقه گلشهر دوست شدم. آن زمان تازه وارد ۱۶ سالگی شده بودم که به پیشنهاد یاراحمد برای اولین بار مواد مخدر صنعتی استفاده کردم. دوستم که معتاد بود هر روز مرا به مصرف شیشه و کریستال ترغیب می‌کرد و من هم که از بیکاری حوصله‌ام سر رفته بود در کنار بساط او به استعمال مواد مخدر می‌پرداختم.

خلاصه خیلی زود معتاد شدم و نمی‌توانستم هزینه‌های اعتیادم را تأمین کنم. این بود که چند بار تصمیم گرفتیم برای درآمدزایی بیشتر به کشورهای عربی برویم ولی هیچ کجا را بهتر از ایران نیافتیم به همین دلیل به پیشنهاد یاراحمد به سرقت و زورگیری روی آوردیم تا مخارج اعتیادمان را تأمین کنیم. چندبار سرقت‌های مختلفی انجام دادیم و با فروش لوازم سرقتی روزگارمان را می‌گذراندیم تا اینکه ساختمانی نیمه کاره در بولوار میرزا کوچک خان را شناسایی کردیم تا در فرصت مناسب به آنجا دستبرد بزنیم اما روزی که وارد ساختمان شدیم و مقدار زیادی لوازم مانند گوشی‌های تلفن، ابزار بنایی و آچار آلات را درون کوله پشتی ریختیم، ناگهان نگهبان ساختمان متوجه شد و یاراحمد لوازم سرقتی را انداخت و در حالی که من با نگهبان درگیر شده بودم از محل گریخت.

بعد از آن هم نگهبان ساختمان با پلیس تماس گرفت و نیروهای انتظامی مرا به کلانتری انتقال دادند. حالا هم که برای اولین بار دستگیر شده ام از کرده خودم پشیمانم و… تحقیقات مأموران تجسس با دستور سرهنگ عبدی (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) برای دستگیری متهم فراری و کشف سرقت‌های احتمالی دیگر آنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی در پتروشیمی کارون

در ساعت ۲۲:۴۴ دقیقه سوم آذرماه، پتروشیمی کارون واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی دچار آتش سوزی شد. این حادثه بر اثر نشت روغن داغ با دمای فرایندی بالا از یکی از پمپ‌های قسمت (Hot Oil) دپارتمان ۷۴۱ شرکت پتروشیمی کارون روی داد که با واکنش فوری و مؤثر تیم عملیات آتش نشانی واکنش به شرایط اضطراری پتروشیمی کارون و پشتیبانی اکیپ آتش نشانی سازمان منطقه ویژه، حریق در کمتر از ۲۰ دقیقه به طور کامل مهار شد و در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به طور کامل اطفا و عملیات خنک سازی تأسیسات و ایمن نمودن محیط کار به طور کامل انجام گردید.

بر اساس این گزارش، خوشبختانه این حریق هیچ گونه مصدومی نداشت و تولید محصول مجتمع پتروشیمی کارون تداوم دارد. این دومین حادثه در دو روز اخیر در این منطقه است که متأسفانه در حادثه اول در روز دوم آذرماه، یکی از کارکنان پتروشیمی شهید تندگویان جان خود را از دست داد و تا کنون علت وقوع آن حادثه اعلام نشده است.

قتل دو جوان کرمانشاهی در سفر به شمال

سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد با بیان اینکه دو جوان اهل کرج با دو جوان اهل کرمانشاه با یکدیگر درگیر شدند، گفت: در جریان این درگیری دو جوان کرمانشاهی که حدوداً ۳۰ سال سن داشتند بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست دادند.

او افزود: ۲ جوان کرجی پس از قتل متواری شدند و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی محمودآباد با هشدار در خصوص پیامدهای اجاره دادن غیر مجاز ویلا و خانه به مسافران، گفت: افرادی که قصد اجاره دادن ویلا به مسافران را دارند باید از ادارات مربوطه مجوزهای قانونی لازم را بگیرند.

سرهنگ حسین زاده به اجاره دهندگان ویلاها نیز هشدار داد برای جلوگیری از اتفاقات تلخ مانند قتل این دو جوان مسافر، ویلاهای خود را به افرادی که مدارک شناسایی و هویتی ندارند اجاره ندهند.

کد خبر 537865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.