واقعیت مجازی به یاری واکسن گریزان می‌آید!

نوآوری پزشکی در روتردام به لطف واقعیت مجازی (VR) واکسیناسیون کووید -۱۹ را به تجربه بسیار دلپذیرتری تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی دومین شهر مهم هلند از شروع آزمایشی توسط GGD Rotterdam-Rijnmond (سرویس بهداشت عمومی روتردام) و مرکز پزشکی اراسموس برای استفاده از عینک واقعیت مجازی در طول واکسیناسیون علیه ویروس کرونا خبر دادند. هدف از این کار، کاهش ترس از دریافت واکسن با قرار دادن بیماران در یک تجربه لذت بخش تر در دنیای مجازی است.

طی این تجربه، ضابطان واکسن تصاویر آرامش‌بخشی را با هدف قرار دادن مردم در دنیای مجازی و منحرف کردن حواس آن‌ها پخش می‌کنند؛ این تصاویر ممکن است شامل شنا کردن با دلفین‌ها یا راه رفتن در میان فیل‌ها باشد. نمایندگان شرکت ارائه دهنده واقعیت مجازی توضیح دادند که این تجربه معمولاً به قدری جذاب است که بیمار فراموش می‌کند در حال تزریق واکسن است. در حال حاضر، آزمایش فقط در مرکز پزشکی اراسموس از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ انجام می‌شود.

واقعیت مجازی به یاری واکسن گریزان می‌آید!

ترس از سوزن یکی از دلایلی است که مردم واکسینه نمی‌شوند. بنابراین، استفاده از عینک واقعیت مجازی با هدف تعیین اینکه آیا می‌توان بر این مانع غلبه کرد مورد استفاده قرار گرفته است.

احتمال موفقیت‌آمیز بودن این اقدام بالا است چرا که به گفته سازنده، این عینک‌های مجازی قبلاً بارها با موفقیت استفاده شده است: از تسکین درد، اضطراب و کاهش استرس گرفته تا توانبخشی و آموزش کارکنان؛ این نتایجی است که از تجربیات سازندگان با تمام بیمارستان‌های روتردام و ۱۲۰ مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی در سراسر اروپا به دست آمده است.

بر اساس آخرین داده‌های موجود تا ۱۴ نوامبر، هلند دارای نرخ واکسیناسیون ۸۴.۷ درصدی است (افراد ۱۸ ساله یا بالاتر که دو واکسن دریافت کرده‌اند) - در حالی که این رقم برای منطقه روتردام-راینموند تنها ۷۵ درصد است.

کد خبر 537798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.