نحوه نگهداری از خودرو در فصول سرد

یک کارشناس مکانیک خودرو گفت: با شروع فصل سرما باید خودرو به طور کلی چکاپ شود که می‌توانید با مراجعه به مراکز معاینه فنی یا تعمیرگاه‌های معتبر خودرو این کار را انجام دهید.

مجتبی ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به اینکه با شروع فصل سرد خودرو نیز همانند انسان باید لباس زمستانی خود را تن کند، اظهار کرد: قبل از رسیدن فصل سرما پارامترهایی در خودرو وجود دارد که باید چک شود زیرا در این فصول استفاده بیشتری از آن‌ها می‌شود؛ یکی از این پارامترها بخاری است؛ که باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: ضد یخ ماده‌ای در خودرو است که بسته به شرایط دمای محیطی که خودرو در آن قرار دارد، متفاوت است؛ این ماده به رادیاتور خودرو افزوده شده و پیشنهاد می‌شود که در تمامی طول سال در موتور وجود داشته باشد تا از رسوب جلوگیری کند و دو سال یک‌بار نیز کامل تخلیه و تعویض شود.

این کارشناس مکانیک خودرو ادامه‌داد: پارامتر دیگری که بسیار در فصول سرد مهم است، عاج و میزان باد لاستیک است که به پایداری خودرو در این فصل بسیار کمک می‌کند زیرا در فصل سرما سطح جاده لغزنده‌تر و آسفالت یخ‌تر است؛ باد زیاد لاستیک باعث بیشتر شدن لغزندگی خودرو و بهم خوردن تعادل آن می‌شود.

وی چک کردن ترمز خودرو را نیز مهم دانست و گفت: در شرایط معمولی که هوا خشک است سیستم ترمز خود را پایدار نشان می‌دهد و به ظاهر سالم است، ولی در فصول سرد که جاده سرد و لغزنده است، عیب ترمز آشکار و خود را نشان می‌دهد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از فرا رسیدن فصل سرد سال سیستم ترمز چک شود.

ناظمی اظهار کرد: ابزاری که در زمستان و پاییز اکثراً استفاده می‌شود برف پاک‌کن و شیشه‌شوی است، تیغه‌های برف پاک‌کن قبل از بارندگی باید چک شود تا از سالم بودن و نحوه کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

وی افزود: برای مایع شیشه‌شوی باید سعی کنید از محلول‌های معتبر استفاده کنید تا موجب رسوب نشود، همچنین برای جلوگیری از یخ زدن محلول شیشه‌شوی خودرو در این فصل می‌توانید کمی الکل صنعتی به آن اضافه کنید.

این کارشناس مکانیک خودرو شرایط باتری در فصول سرد را سخت دانست و ادامه داد: باتری نیز از جمله مواردی است که باید در این فصل چک شود زیرا به دلیل سردی موتور خودرو در این فصل هنگام استارت زدن باتری بیشتر زیر فشار می‌رود که با چک کردن و سرویس کردن بست‌ها و شارژ باتری از اینکه دچار مشکل شوید، جلوگیری می‌شود.

وی افزود: سیستم روشنایی خودرو نیز به دلیل اینکه در فصل سرد با کاهش دما و بارندگی باعث کم شدن دید راننده و از طرف دیگر به‌وجود آمدن مه می‌شود تشخیص فاصله با خودروی جلو را مشکل می‌کند از این رو بسیار مهم است که تنظیم شود و به درستی کار کند.

ناظمی خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما باید خودرو به طور کلی چکاپ شود که می‌توانید با مراجعه به مراکز معاینه فنی یا تعمیرگاه‌های معتبر خودرو این کار را انجام دهید.

کد خبر 537760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.