یک کارمند خوب سن و سال ندارد!

اقتصاد لهستان تشنه پرسنل واجد شرایط است. در حالی که بعضی از شرکت‌ها به طور جدی به دنبال راه‌هایی برای جذب متخصصان خارج از کشور برای پر کردن شکاف‌های موجود در بازار کار هستند، راه‌حل ممکن است بسیار ساده‌تر از این حرف‌ها باشد؛ سالمندان می‌توانند بهترین گزینه ممکن باشند!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استخدام سالمندان راه‌حلی است که در ورشو، پایتخت لهستان، آزمایش خواهد شد چرا که از نظر مسئولان این اقدام برای اقتصاد و جامعه مفید و مؤثر است. این پویش "یک کارمند خوب سن ندارد" نامیده می‌شود و هدف آن پر کردن شکاف بین کارفرمایان و کارجویان سالمند است.

این پروژه آزمایشی در ورشو از جویندگان کاری که قبلاً به سن بازنشستگی رسیده اما نمی‌خواهند فعالیت حرفه‌ای خود را ترک کنند، حمایت می‌کند. طرح "یک کارمند خوب سن و سال ندارد" با ارائه کمک‌های مالی به کارفرمایان، مشاغل حمایتی را برای سالمندانی که مایل به کار هستند فراهم می‌کند. هدف از این برنامه آزمایشی، تغییر نگرش کلیشه‌ای از "سالمندان شاغل" و افزایش شانس آن‌ها در بازار کار است.

یک کارمند خوب سن و سال ندارد!

به این ترتیب از ماه ژانویه، اداره کار ورشو با ارائه آموزش اولیه و همچنین تأمین مالی بخشی از هزینه‌های حقوق به کارفرمایان، از سالمندان و بازنشستگان حمایت می‌کند. سالمندان با ورود به این پروژه مزایای متعددی دریافت خواهند کرد: دریافت پول اضافی در کنار حقوق بازنشستگی، به دست آوردن فرصتی برای پر کردن اوقات فراغت خود، آشنایی با یکدیگر و کسب مهارت‌های جدید؛ البته حفظ سالمندان در برابر انزوای اجتماعی و افزایش روحیه آن‌ها نیز از مزایای روانی این پروژه حمایتی است.

از سوی دیگر، شرکت‌ها شانس جذب کارمندان با تجربه و همچنین توسعه کسب‌وکار مبتنی بر تیم چند نسلی را خواهند داشت؛ این طرح که با حمایت شهرداری و همچنین تأمین مالی وزارت خانواده و سیاست اجتماعی در حال انجام است، در شرایط پیری جامعه و کمبود نیروی کار بسیار مهم تلقی می‌شود چراکه هزینه‌های پرسنل را نیز کاهش خواهد داد.

یک کارمند خوب سن و سال ندارد!

کد خبر 537718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.