لیورپولی ها دلخوش به شماره ۸ مقدس

استیون جرارد اسطوره باشگاه لیورپول که با گلاسکو رنجرز قهرمان اسکاتلند شد با حضور در تیم استون ویلا اولین بردش در لیگ برتر را هم جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته پیش رسانه‌های ورزشی انگلیسی خبری جالب را مخابره کردند. خبری که حاکی از مربیگری یکی از اسطوره‌های لیگ برتر در پرمر لیگ داشت.
باشگاه مورد نظر استون ویلا بود فرد مورد نظر استیون جرارد.

جرارد برای سرمربی شدن و لمس اولین تجربه مربی‌گری خودش؛ راهی لیگ اسکاتلند شد و دست بر قضا شاهکار بزرگی را خلق کرد. درست است که حضور در لیگ اسکاتلند هرگز رزمه‌ی قوی ای به حساب نمی‌آید و سطحش در قیاس با جزیره خیلی پایین‌تر است؛ اما مرد آن فیلدی با قهرمان کردن گلاسکو رنجرز، آن هم بعد از ۱٠ سال در لیگ این کشور، نگاه‌ها را معطوف به خودش کرد و اتفاق بزرگی را هم رقم زد.

خیلی‌ها دوست دارند استیوی جی را روی نیمکت لیورپول تیم محبوبش ببینند، اما او آنقدر باهوش هست که بداند باید اول کسب تجربه کند تا همانند سوپر فرانکی در چلسی، به سرمایه‌ای سوخته تبدیل نشود. ضمن اینکه لیورپول فعلاً با کلوپ آلمانی روزهای خوشی سپری می‌کند و استیوی را سرمایه‌ای برای آینده می بیند.

البته خود جرارد هم مخالف نشستن روی نیمکت مربیگری آن فیلدی‌ها بود و سعی کرد رابطه‌ی دوستانه‌ای با یورگن کلوپ ایجاد کند تا تیم مسیر رو به پیشرفت را ادامه دهد و خود کاپیتان محبوب هم چیزهایی از مرد آلمانی یاد بگیرد و تجربه اندوزی کند. برای همین بود که او به اسکاتلند رفت.

درخشش فوق العاده جرارد باعث شد تا سرانجام همان اتفاقی که پرمرلیگی ها و عاشقان لیورپول منتظرش بودند رخ دهد. خالق بزرگترین تراژدی لیگ برتر، که خودش سُر خورد تا لک لک‌ها حسرت بخورند، به جزیره برگشت. او بازگشت تا باز هم در راه پایان دادن به حسرت خودش تلاش کند.

کاپیتان سابق لیورپول راهی ویلا پارک شد تا جانشین دین اسمیت با تجربه شود و هدایت یک تیم لیگ برتری بر عهده بگیرد. حالا استیوی وظیفه مهمی به خودش محول شده میبیند. او باید با تیم جدیدش توانایی‌های خودش را در لیگ به معرض نمایش بگذارد و به همه ثابت کند که شایستگی حضور دوباره در آن فیلد را دارد.

رنجرز همیشه دشمن دیرینه سلتیک محسوب می‌شود. این تیم همیشه زیر سلطه‌ی رقیب همیشگی یعنی سلتیک قراردارد. جرارد سه فصل روی نیمکت گلاسکو حضور داشت و آنها در آخرین فصل جرارد روی نیمکت تیمشان با آماری خیره‌کننده و بدون حتی یک شکست توانستند قهرمانی لیگ را جشن بگیرند.

البته این موفقیت کم نظیر باعث شد تا طرفداران فوتبال مخصوصاً لیورپولی‌ها دل خوش کنند به اینکه کاپیتان سابق سرخ‌ها، قرار است در دوران مربی‌گری هم مثل دوران بازی‌اش درخشان ظاهر شود به جمع مربیان بزرگ بپیوندد؛ اتفاقی که با شور و هیجان و پشتکار مرد انگلیسی، اصلاً دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

جرارد حالا تیمی را تحویل گرفته که که فصل را سینوسی شروع کرد و تا قبل از تغییر مربی روند خوبی را طی نمی‌کرد. دین اسمیت ابتدای فصل مهمترین ستاره خودش را از دست داد و موفق نشد جای خالی گیریلش را پر کند؛ نه با بازیکنان جانشین و نه یا تاکتیک‌های دیگر. البته تغییر سیستم‌های پی در پی در طول فصل هم به ویلا ضربه‌های بدی زد. در نهایت بعد از رقم خوردن پنجمین شکست متوالی بود که مدیران تیم این مربی را در پایان هفته یازدهم اخراج کنند.

جرارد در اولین تجربه هدایت استون ویلا در لیگ برتر، موفق شد با یک نمایش درخشان با دوگل از سد برایتون بگذرد و خودی نشان دهد. او سکان رهبری تیمی را پذیرفته که فصل پیش یکی از بهترین خطوط دفاعی جزیره را در اختیار داشت، اما امسال و تا اینجای کار فقط از نیوکاسل و نوریچ ته جدولی کمتر دروازه شأن باز شده و با تحمل ۷ شکست جزو بدترین تیم‌های لیگ هستند.

استیوی بهتر از هر کسی می‌داند که با وجود اینکه تیمش بحران‌زده است، شرایط خیلی خوبی در جدول لیگ برتر ندارد، ولی پتانسیل بالایی برای پیشرفت دارد و کاپیتان لیورپول اگر می‌خواهد در لیگ برتر تجربه کسب کند و خودش را به همه ثابت کند جای مناسبی را انتخاب کرده است.

درست است که کار مرد محبوب آن فیلدی‌ها در ویلا پارک با برد شروع شد، اما همه منتظر آن روزی هستند که این اتفاق در مکان واقعی (آن فیلد) و کنار عاشقان کاپیتان رخ بدهد.
عاشقانی که طعم بردن لیگ را همراه با حسرت نبود کاپیتان هرگز فراموش نمی‌کنند و تا لحظه‌ای که آن جام تاج‌دار را در دستان اسطوره نبینند آرام نمی‌گیرند.

کد خبر 537687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.