عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم آذرماه

در این بسته خبری از کاشت گل‌های زینتی در شاهین شهر تا راه اندازی اولین پارک ترافیک مازندران و جمع آوری لاله‌های منقش در میبد را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

جمع‌آوری لاله‌های منقش به تصاویر شهدا در میبد

مجید بهارستانی، شهردار میبد علت جمع‌آوری لاله‌های منقش به تصاویر شهدا در بلوار سنتو در این شهر را مخدوش بودن تصاویر خواند و گفت: سازه‌های مربوط به این تصاویر پس از بازسازی و تعمیر، مجدداً در این مسیر نصب می‌شود.

پیشرفت ۸۷ درصدی تقاطع غیر همسطح امام قزوین

سید محمد علمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین از پیشرفت ۸۷ درصدی تقاطع غیر همسطح یادگار امام (ره) خبر داد و گفت: تاکنون قالب بندی دیوار پارت ۱۹ کانال، قالب بندی فونداسیون پارت ۲۰ کانال، بتن ریزی فونداسیون پارت ۲۰، ایزولاسیون دیوار W3و W4 جهت سنگ‌ریزی، آرماتوربندی و خم و برش دیوار کانال انجام شده است.

برنامه‌محوری، لازمه تحقق توسعه پایدار شهرها و روستاها

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های در مراسم آغازین رویداد تخصصی "شهر برنامه‌ها" که با حضور اساتید، مدیران و کارشناسان مدیریت شهری کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، بر ضرورت و اهمیت برنامه‌محوری در مدیریت شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: در دنیای کنونی، شاهد پیچیدگی‌های خاص در عرصه مدیریت شهری و به تبع آن بروز مشکلات خاص‌تر در این عرصه هستیم. در عصری که به عصر انفجار اطلاعات مشهور است و شاهد رشد شگفت‌انگیز علم و فناوری هستیم، نمی‌توان شهرها و روستاهای کشور را بدون برنامه مدیریت کرد.

راه اندازی آبنمای موزیکال پارک موزیکال خرمشهر

آب‌نمای موزیکال پارک موزیکال پس از چندین سال بلااستفاده بودن، توسط واحد زیباسازی شهرداری خرمشهر راه اندازی و فعال خواهد شد.

صدور سند تک برگ برای ۱/۵ میلیون مترمربع اراضی شهرداری اسلامشهر

محسن حمیدی، شهردار اسلامشهر گفت: طی سه سال اخیر برای بیش از ۱/۵ میلیون متر مربع از اراضی شهرداری با پیگیری مجدانه همکارانم سند تک برگ صادر شده است.

برنامه ۲۰ ساله مدیریت شهری کاشان

حسن بخشنده امنیه، شهردار کاشان با تاکید بر اینکه اولویت نخست شهرداری با توجه به محدودیت منابع مالی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در این شهر است، گفت: برنامه ۲۰ ساله مدیریت شهری این خطه با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) تهیه و تدوین می‌شود.

راه اندازی اولین پارک ترافیک مازندران

جواد طالبی، شهردار ساری در مراسم افتتاح پارک ترافیک ساری افزود: این پارک به مساحت هزار و ۳۷۵ مترمربع، با هزینه پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و با مشارکت سازمان‌های عمران، مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل، سیما منظر و فضای سبز شهری و دایره تأسیسات احداث شد.

افزایش وسعت شهر دهدشت

علیرضا نیکویی زاده، شهردار دهدشت گفت: با تصویب طرح جامع دهدشت، ۱۸۵ هکتار به وسعت این شهر افزوده شد.

تکثیر و کاشت گل‌های زینتی در شاهین شهر

علی عرب، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر از آغاز قلمه گیری گل‌های زینتی موجود در فضای سبز شاهین شهر خبر داد و گفت: سازمان در راستای اجرای سیاست‌های توسعه و نگهداری پایدار فضای سبز، استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود در گلخانه شهرداری و کاهش هزینه‌های اقلام مورد نیاز جهت کاشت، قلمه گیری گل‌هایی نظیر شمعدانی، خرزهره، اطلس مکزیکی، شمشاد، رز، پاپیتال و سه دم را در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 537677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.