فجرسپاسی صفر- سپاهان ۲ / گربه سیاه دم حجله کشته شد!

تیم فوتبال سپاهان پس از دو هفته ناکامی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های فجرسپاسی و سپاهان در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته ششم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فجرسپاسی و سپاهان

ورزشگاه: حافظیه شیراز

گل‌ها: عزت الله پورقاز (دقیقه ۳۶)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۵۸) برای سپاهان

اخطار: علی اصغر کلانتری (دقیقه ۵۹، سرمربی)، امید منصوری (دقیقه ۶۹)، گئورگی گولسیانی (دقیقه ۷۰) - از فجرسپاسی - فرشاد احمدزاده (دقیقه ۴۰)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۵۰) از سپاهان

فجرسپاسی: ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، امید منصوری (۸۴- محمد زینالی)، سعید زارع، حمید نعمتی، احمدرضا زنده‌روح (۶۴- اتابک زارعی)، میلاد احمدی، رضا آقابابایی (۶۴- شهرام گودرزی) و حسین مهربان (۸۴- سجاد عبدویی)

سرمربی: علی اصغر کلانتری

سپاهان: کریستوفر کنت، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۷- محمدرضا مهدی زاده)، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی (۷۵- یاسین سلمانی)، سجاد شهباززاده (۸۷- رضا میرزایی) و شهریار مغانلو (۹۴- حسن شوشتری)

سرمربی: محرم نویدکیا

داور وسط: ناصر جنگی

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف فجرسپاسی می رفت که پس از دو هفته ناکامی در کسب پیروزی، نیاز شدیدی به کسب ۳ امتیاز از این دیدار داشت. شاگردان نویدکیا طبق انتظار بازی را هجومی آغاز کردند اما زمین بازی اصلاً شرایط مناسبی نداشت و نتوانستند چندان روی دروازه فجر خطر ساز ظاهر شوند. با این وجود اما در حالی که سپاهان با در دست داشتن بازی در خلق موقعیت ناکام بود، گره بازی این تیم روی یک ضربه آزاد شکسته شد و این پورقاز بود که با ضربه سر، ارسال زیبای احمدزاده را به ثمر نشاند تا نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد.

در نیمه دوم فجرسپاسی که عقب افتاده بود برای جبران گل خورده پیش کشید و این بهترین خبر برای سپاهانی بود که در زمین فجرسپاسی صاحب فضا و ایجاد موقعیت می شد. همینطور هم شد و گل دوم سپاهان قبل از یک ربع از آغاز نیمه دوم، روی یک ضد حمله و درخشش مثلث هجومی سپاهان توسط حسینی به ثمر رسید. فجرسپاسی هرچند بعد از گل دوم هم فشار زیادی برای زدن گل داشت اما ضد حمله های خطرناک سپاهان که می توانست چند گل دیگر هم برای این تیم در پی داشته باشد اجازه جبران نتیجه به میزبان نداد تا در نهایت این سپاهان باشد که پس از دو هفته ناکامی پیروز شود و چهارمین بردش را جشن بگیرد.

سپاهان که تا پیش از این هفته سوم جدول بود، با این برد ۱۳ امتیازی شد و با توجه به توقف آلومینیوم در بازی همزمان، حداقل یک رده در جدول صعود خواهد کرد، صدرنشینی این تیم نیز بستگی به پیروزی یا توقف استقلال در دیدار برابر گل گهر دارد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳۶- سپاهان) - ضربه آزاد سپاهان در سمت راست را فرشاد احمدزاده با پای چپ به دهانه دروازه فجر ارسال کرد تا این پورقاز باشد که با یک ضربه سر محکم به زیبایی دروازه میزبان را باز کند.

۲-۰ (دقیقه ۵۸- سپاهان) - روی یک ضد حمله، توپ گیری و پاس زیبای مغانلو به شهباززاده ای رسید که از سمت چپ فرار کرده بود و در ادامه ارسال زمینی شهباززاده در دهانه دروازه با ضربه حسینی گل دوم سپاهان را همراه شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ضربه محکم زنده روح را کریستوفر کنت راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲- روی یک ارسال از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان، میلاد احمدی در محوطه جریمه با ضربه ای فنی قصد باز کردن دروازه سپاهان را داشت اما کنت با نوک انگشتان خود مسیر توپ را منحرف کرد.

دقیقه ۲۷- پاس در عمق زیبای احمدزاده در سمت چپ محوطه جریمه به نورافکن رسید اما ضربه نهایی او با تکل مدافع فجر برگشت داده شد.

دقیقه ۷۳- حرکت ترکیبی سپاهانی ها در سمت راست در نهایت با ارسال کوتاه و ضربه محکم شهباززاده از مرکز محوطه فجر همراه شد اما توپ فضای بالای دروازه را شکافت!

دقیقه ۷۴- اشتباه دانیال اسماعیلی فر باعث شد گودرزی در محوطه جریمه از او توپ ربایی کند و در ادامه پاس رو به بیرون او با ضربه حسین مهربان از دهانه دروازه همراه شد اما کنت به خوبی جلوی توپ ایستاد و مانع به حداقل رسیدن اختلاف شد.

دقیقه ۷۵- در یک ضد حمله شهریار مغانلو درون محوطه جریمه فجر صاحب توپ شد و با ضربه محکم پای چپ دروازه فجر را تهدید کرد اما ایمان صادقی به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۸- پاس در عمق سلمانی، مغانلو را با دروازه بان فجر تک به تک کرد اما ضربه او را ایمان صادقی مهار کرد.

دقیقه ۸۱- نفوذ اسماعیلی فر به درون محوطه جریمه فجر منجر به ایجاد موقعیت برای گولسیانی از چند قدمی دروازه شد اما ضربه او در کمال تعجب به بالاترین نقطه ای که امکان داشت زده شد!

دقیقه ۸۲- ضربه فنی احمدزاده از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر افقی راهی به چارچوب پیدا نکرد.

اتفاق ویژه:

  • سپاهان با پیروزی در این دیدار از لحاظ تعداد برد در دیدار رو در رو با فجرسپاسی با این تیم برابر شد.
  • محمدرضا حسینی، وینگر سپاهان پس از گلزنی به فجرسپاسی که تیم سابقش است خوشحالی نکرد تا احترام تیم سابق را نگه داشته باشد.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده که امروز عملکرد درخشانی در قلب هافبک سپاهان داشت و پاس گل هم داد بهترین بازیکن زمین بود و در سوی دیگر ایمان صادقی، دروازه بان فجر نیز بهترین بازیکن تیمش بود.

کد خبر 537659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.