مبلمان شهری خنت بلژیک "کربن صفر" می‌شود

مقامات محلی در خنت بلژیک، از یک میدان بازسازی شده رونمایی کردند که دارای مبلمان خیابانی ساخته شده از بتن کم کربن است. این اقدام، گام بزرگی به سمت ایجاد بخش ساخت و ساز مدور پایدارتر است، زیرا بتن عامل انتشار دهنده اصلی CO۲ است؛ رقمی در حدود ۸ درصد از انتشار جهانی CO۲ متعلق به این ماده است!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بتن به دلیل وجود سیمان در ساختار آن منبع اصلی انتشار CO۲ است؛ مخلوط‌هایی که سیمان را حذف می‌کند، می‌تواند یکی از پرمصرف‌ترین مواد جهان در آینده باشد.

مقامات محلی در گنت (خنت) بلژیک، از یک میدان بازسازی شده رونمایی کردند که دارای مبلمان خیابانی ساخته شده از بتن کم کربن است. این اقدام، یک گام بزرگ به سمت ایجاد بخش ساخت و ساز مدور پایدارتر است، زیرا بتن عامل انتشار دهنده اصلی CO۲ است؛ رقمی در حدود ۸ درصد از انتشار جهانی CO۲!

بر اساس توافقنامه آب و هوای پاریس، انتشار گازهای گلخانه‌ای از بتن باید در ۱۰ سال آینده ۱۶ درصد کاهش یابد، در غیر این صورت، کشورها در معرض خطر از دست دادن اهداف خود هستند.

بتن پرمصرف‌ترین ماده ساخته شده توسط انسان است و این در حالی است که بیشترین ماده در محیط شهری است زیرا محال است که در نقطه‌ای از شهر اثری از بتن یافت نشود؛ از ساختمان‌ها گرفته تا جدول‌های خیابانی و مبلمان شهری همه از بتن ساخته شده است.

مبلمان شهری خنت بلژیک "کربن صفر" می‌شود

جالب است بدانید که اگر سیمان یک کشور بود، پس از چین و آمریکا سومین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای بود و بیش از کل صنعت هوانوردی آن را تولید می‌کرد. در عین حال، سیمان یک مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه، بادوام و به نوعی همه‌کاره است که ساخت سازه‌های شگفت‌انگیزی از برج خلیفه تا پانتئون در رم را ممکن ساخته است.

گنت پیشگام‌ترین شهر اروپا در زمینه استفاده مجدد از مواد خام است. نیمکت‌های جدید در این شهر از مخلوط پایدارتری از مواد خام در مقایسه با ترکیب‌های سنتی ساخته شده است. اغلب بتن از شن و ماسه و همچنین سیمان و آب برای کمک به اتصال مواد به یکدیگر ساخته می‌شود.

با این حال، در این نوع جدید، سیمان با سرباره و خاکستر، محصول جانبی صنعت فولاد، جایگزین می‌شود، در حالی که ماسه و شن با محصولات جانبی استخراج معدن جایگزین می‌شود؛ نتیجه اینکه ردپای کربن مخلوط، ۶۵ درصد کمتر از بتن استاندارد است. پروژه توسعه بعدی برای این شهر، تولید بتن ضد آتش خواهد بود.

مبلمان شهری خنت بلژیک "کربن صفر" می‌شود

کد خبر 537651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.