میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر نوجوانان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال ۱۰۰ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان همواره در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌های مختلف بر گروه‌های سنی متفاوت هستند، زمانی که تعداد افراد واکسینه شده در سراسر جهان افزایش پیدا کند میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و تعداد مبتلایان به این بیماری کمتر می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از واکسن فایزر برای افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال را در ماه می صادر کرد، در حالی که مجوز مربوط به افراد بالای ۱۶ سال را در ماه آگوست صادر کرد.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن فایزر بر نوجوانان مطالعه جدیدی انجام دادند و دو هزار و ۲۲۸ فرد را بین نوامبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار دادند. سن افراد شرکت کننده بین ۱۲ تا ۱۵ سال بود و دو دز واکسن فایزر را دریافت کرده بودند. آن‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول واکسن فایزر را تزریق کردند در حالی که گروه دوم دارونما دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هیچ کدام از افرادی که دو دز واکسن فایزر را تزریق کرده بودند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشدند، اما ۳۰ نفر از گروه کنترل به ویروس کرونا آلوده شدند. بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که میزان تأثیرگذاری واکسن فایزر بر نوجوانان ۱۰۰ درصد است و هیچ عوارض جانبی نگران کننده‌ای برای آن‌ها به همراه ندارد.

کد خبر 537554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.