توجه به اقتصاد فرهنگ در میدان امام علی (ع)/ مجتمع کمرزرین تا پایان سال افتتاح می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه میدان امام علی (ع) سال‌ها پیش ساخته شده، اما مورد استفاده بهینه قرار نگرفته است، گفت: با نگاه اقتصاد فرهنگ، اتفاقاتی در میدان امام علی(ع) رخ خواهد داد که بازنمای تاریخ و فرهنگ شهر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده امروز _چهارشنبه سوم آذرماه _ در جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های مهم عمرانی شهر اظهار کرد: یکی از مناطقی که به نوعی معرف شخصیت اصفهان به شمار می‌رود، منطقه میدان امام علی (ع) است که پیمانکاران از سال‌ها پیش در آن به عنوان یک کلان پروژه شهری فعالیت کرده و در حال تکمیل پروژه هستند.

وی افزود: امروز بازدیدی از برخی پروژه‌های شهرداری انجام دادیم که خوشبختانه شرایط خوبی داشتند؛ از جمله پروژه مجتمع تجاری کمر زرین که با یک معماری زیبا آماده می‌شود تا به یکی از بازارهای طلای شهر تبدیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه مجتمع تجاری کمر زرین با مشارکت مردم و استفاده از نظرات کسبه طراحی شده و تجربه میدان امام علی (ع) در آن نهفته است، تصریح کرد: این مجتمع یکی از اتفاقات خوب در این از منطقه شهر است که تا قبل از پایان سال شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در جلسه امروز میدان امام علی (ع) به عنوان منطقه گردشگری مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با طراحی محور جدید گردشگری و رخدادهایی که در میدان در آینده نزدیک خواهیم داشت، یکی از مقاصد شهروندان و گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند، میدان امام علی (ع) و محله‌های پیرامون آن خواهد بود.

وی با اشاره به نقش اقتصاد فرهنگ در پروژه میدان امام علی (ع)، اظهار کرد: میدان امام علی (ع) سال‌ها پیش ساخته شده، اما مورد استفاده بهینه قرار نگرفته است، از این رو با نگاه اقتصاد فرهنگ، اتفاقاتی در آن رخ خواهد داد که بازنمای تاریخ و فرهنگ شهر خواهد بود؛ در واقع اقتصاد فرهنگ می‌تواند منبع درآمد پایدار برای مدیریت خود میدان امام علی (ع) نیز باشد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری در این پروژه هزینه می‌کرده است، اما مقرر شده از این پس با کمیته‌ای که با محوریت معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تشکیل شده، میدان امام علی (ع) مقصد گردشگری و اتفاقات فرهنگی با نگاه خوداتکایی، خودکفایی و اقتصاد فرهنگ باشد.

کد خبر 537552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.