خدمات‌دهی آرامستان ارومیه به بیش از ۳۵۰۰ اموات کرونایی

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به سه هزار و ۵۸۹ نفر از اموات کرونایی در باغ رضوان خدمات ارایه شده است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن با اشاره به ارائه خدمات به ۳۵۸۹ میت کرونایی در باغ رضوان، اظهار کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۷۱۸ مورد در شش ماهه گذشته سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات مربوط به کفن و دفن اموات مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان است، افزود: بر این اساس یک هزار و ۶۵ متوفی به صورت رایگان تدفین شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: ساخت ۵۶۵ قبر تک طبقه، ۱۲۰۶ قبر دو طبقه، اجرای ۱۲۰۰ عدد بتن ریزی قبور، یک هزار مترمربع بتن ریزی مابین قبور، ساخت و جانمایی یک باب آلاچیق خانوادگی با احداث ۸ قبر دوطبقه برای نمونه کار و نقشه برداریUTM قبور به تعداد ۱۵۰ هزار قبر در فضای جی آی اس و ممیزی با هماهنگی سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری از اقدامات شاخص سازمان است.

وی ادامه داد: انجام ۱۴ هزار و ۸۲۰ مترمکعب عملیات خاکبرداری و تسطیح در قطعات خانواده معظم شهدا، قطعه ۵۵، قطعه ۵۷ و قطعه هنرمندان نیز از دیگر اقدامات شاخص انجام شده توسط سازمان است.

حجت‌الاسلام مؤمن از اجرای طرح توسعه ساختمان اداری در فضایی به مساحت تقریبی ۴۰۰ مترمربع خبر داد و تصریح کرد: عملیات مرمت کاری، رنگ آمیزی و عایق بندی گنبد مسجد آرامستان نیز در ۱۰۰۰ مترمربع در حال اجراست که این عملیات ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه طراحی و تعویض تابلوهای راهنمای قطعات - بلوار و خیابان اصلی و فرعی نیز در دست اقدام است، به راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی جستجوی متوفیان ارومیه اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با دانلود و نصب این اپلیکیشن از کافه بازار و khedmat.urmia.ir یا سیب آپ، اموات خود را مجازی زیارت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 537527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.