نام رسمی پرچمدار بعدی کوالکام مشخص شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نام اصلی پرچمدار بعدی کوالکام اسنپدراگون هشت نسل یک خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کوالکام اواسط سال گذشته از پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد، جانشین این تراشه نیز در ۳۰ نوامبر طی رویداد Snapdragon Tech Summit معرفی خواهد شد. پیش از این حدس زده می‌شد که جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ احتمالاً اسنپدراگون ۸۹۸ نام دارد، اما هفته گذشته مشخص شد که کوالکام قصد دارد از نامی کاملاً متفاوت استفاده کند.

به نظر می‌رسد که نام اصلی پرچمدار بعدی کوالکام اسنپدراگون هشت نسل یک (Snapdragon 8 Gen 1) است، بنابراین این احتمال وجود دارد که تراشه‌های ضعیف‌تر کوالکام در آینده با نام‌های اسنپدراگون هفت نسل یک، اسنپدراگون ۶ نسل یک و غیره نامگذاری شود. البته در حال حاضر هیچ کدام از این نام‌ها مورد تأیید رسمی قرار نگرفته است. شیائومی، موتورولا، لنوو، اوپو، سامسونگ و هواوی جز اولین شرکت‌هایی است که گوشی‌هایی با تراشه اسنپدراگون هشت نسل ۱ عرضه می‌کنند. به احتمال بسیار زیاد شیائومی ۱۲ و موتورولا اج X اولین محصولاتی هستند که به تراشه جدید مجهز خواهند شد.

کوالکام اعلام کرده است که در لوگوی تراشه‌های خود از نشان‌های رنگی استفاده خواهد کرد تا کاربران بتوانند SoCهای پرچمدار را از تراشه‌های دیگر تشخیص دهند. برای نمونه، برای تراشه‌های سطح بالا از نشان طلایی استفاده می‌شود، در حالی که برای تراشه‌های دیگر رنگ‌هایی مانند نیکل، گان متال و قرمز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 537515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.