مرگ یک کارتن‌خواب در لاهیجان اتفاقی تلخ بود/ احداث گرمخانه ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: هفته قبل، یک مرد معتاد ۵۸ ساله در لاهیجان که کارتن خواب بود بر اثر سرما جان خود را از دست داد که شاید اگر گرمخانه‌ای در این شهر وجود داشت چنین اتفاق تلخی نمی‌افتاد.

بهمن کنعانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در اواخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر، زمینی در نزدیکی پل خشتی لاهیجان برای ساخت گرمخانه توسط شهرداری در اختیار خانواده «مرحوم حمید میرصفای مقدم» قرار گرفت و مقرر شد ساختمان گرمخانه با همت این خانواده خیر با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در مدت زمان ۱۸ ماه احداث شود.

وی افزود: سه دانگ از زمینی که شهرداری در اختیار خانواده خیر قرار داده است، اوقافی بوده و احداث گرمخانه در این زمین مشروط به موافقت و اجازه اداره اوقاف است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین نزدیک پل خشتی این شهر واقع شده است باید احداث گرمخانه در این نقطه از نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز مورد بررسی قرار گیرد، تا بعدها دچار مشکلی نشود.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، باید وضعیت و موقعیت زمین توسط مدیریت شهری مورد بررسی قرار می‌گرفت و اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات آن انجام می‌شد، گفت: در ۲۸ آبان ماه جاری، شهرداری لاهیجان با ارسال نامه‌ای به اداره اوقاف خواستار تعیین تکلیف زمین محل احداث گرمخانه شده است.

کنعانی با بیان اینکه شهرداری لاهیجان مالکیت سه قطعه زمین را در نقاط مختلف شهر در اختیار دارد که برای احداث گرمخانه به خانواده خیر معرفی کرده، اما مورد پسند آنها قرار نگرفته است، ادامه داد: در خیابان کاشف شرقی نیز زمین اوقافی مناسبی وجود دارد که نظر اعضای شورای اسلامی شهر برای احداث گرمخانه بسیار مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به خانواده خیر پیشنهاد داد که در محلات مرکز و بافت‌های قدیمی شهر، خانه‌های ویلایی مناسب وجود دارد که می‌توانند یکی از خانه‌ها را خریداری و بازسازی کرده و تا زمستان آن را به گرمخانه تبدیل کنند اما این پیشنهاد نیز مورد قبول آنها قرار نگرفت.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر لاهیجان احداث گرمخانه در این شهر را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: هفته قبل، یک مرد معتاد ۵۸ ساله در لاهیجان که کارتن خواب بود بر اثر سرما جان خود را از دست داد که شاید اگر گرمخانه‌ای در این شهر وجود داشت چنین اتفاق تلخی نمی‌افتاد.

کد خبر 537502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.