برگزاری جشن امضای کتاب «بزها به جنگ نمی‌روند»

جشن امضای کتاب «بزها به جنگ نمی‌روند» نوشته «مهیار رشیدیان» در شهر کتاب اردیبهشت اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهیار رشیدیان نویسنده این کتاب و سیاوش گلشیری در نشست نقد و جشن امضای کتاب «بزها به جنگ نمی‌روند» حضور خواهند داشت.

در معرفی کتاب «بزها به جنگ نمی‌روند» که توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده آمده است: «این داستان پُرکشش داستان متفاوتی دارد. علاوه بر این به لحاظ فضا و شگردهای داستانی نیز اثری خلاقانه به شمار می‌رود. داستان درباره روستایی است که هرساله هنگام آب‌گیری سد به زیر آب می‌رود. اهالی روستا استخوان‌های آبا و اجدادشان را از گورهای زیرِآب‌رفته بیرون می‌کشند و در گوری دیگر به خاک می‌سپارند. آب‌گیری سد نه تنها زندگی زندگان روستا را دستخوش تغییر می‌کند بلکه مردگان هم از آن متأثر می‌شوند.»

رشیدیان نویسنده ماجراجویی است که توانسته است با این سوژه متفاوت، داستانی پرتعلیق و جذاب بیافریند. او ادبیات نمایشی خوانده و بعد از آشنایی با احمد محمود و هوشنگ گلشیری به‌طور جدی وارد عرصه داستان‌نویسی شده است. «دو پله گودتر» و «آقا رضا وصله‌کار» نیز کتاب‌های دیگری از او است. رشیدیان در داستان‌هایش از واقعیت تأثیر می‌گیرد. یعنی ماجراها و شخصیت‌های واقعی را از فیلتر تخیل عبور می‌دهد و در داستان‌هایش از آن‌ها بهره می‌برد.

این نویسنده جوان سال‌ها در عرصه مستندسازی صنعتی و عمرانی فعالیت کرده است که می‌توان تأثیر آن را در کتاب بزها به جنگ نمی‌روند مشاهده کرد. خود نویسنده این موضوع را تأیید می‌کند و تصویرسازی‌های داستانش را بیش از هر چیز تحت‌تأثیر فرآیند دیدن می‌داند. او در تکمیل این موضوع گفت: «من چند سال به شکل پی‌درپی در پروژه‌های راه‌سازی حضور داشتم و از روند پیشرفت پروژه‌ها عکس و فیلم تهیه می‌کردم، اما زمانی شروع به نوشتن بزها به جنگ نمی‌روند کردم که مدت‌ها بود از این محیط‌ها فاصله گرفته بودم، و تمام آن تصاویر دیگر در پس ذهن من ته‌نشین شده بود. از آن‌جا دیگر قدرت تخیل بود که تصاویر پس ذهن را به نفع داستان بازسازی می‌کرد.

جشن امضای کتاب «بزها به جنگ نمی‌روند» نوشته «مهیار رشیدیان» چهارشنبه سوم آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در شهر کتاب اردیبهشت اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 537484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.