چشم‌انداز روشن رشته «سامبو» در استان اصفهان

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان گفت: استقرار دولت جدید و فراگیر شدن واکسیناسیون، وضعیت سلامت جامعه بهتر شده و مرگ و میر کاهش یافته است. باشگاه‌های ورزشی اجازه فعالیت دارند و از دو ماه گذشته توانستیم رویدادهای ورزشی داشته باشیم که برای مسئولان ورزش و ورزشکاران انگیزه ایجاد شده است.

حمیدرضا پارسی منش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان، اظهار کرد: در دو سال گذشته به خاطر کرونا خیلی از فعالیت‌های ورزشی را نتوانستیم داشته باشیم و فقط برخی رشته‌های رزمی که بستر آن فراهم بود به صورت مجازی فعالیت می‌کردند. مرکز تجمع ورزشکاران باشگاه‌ها است که در دو سال گذشته حدود ۱۵ ماه تعطیل شد که ورزشکاران حرفه‌ای از تمرینات مستمر خود دور شدند و افراد که به صورت فصلی ورزش می‌کردند دیگر سمت ورزش نیامدند و نتیجه آن ریزش شدید نیروی انسانی شد که نه تنها ورزش‌های رزمی بلکه همه رشته‌ها به این مشکل برخوردند.

وی ادامه داد: با استقرار دولت جدید و فراگیر شدن واکسیناسیون، وضعیت سلامت جامعه بهتر شده و مرگ و میر کاهش یافته است. باشگاه‌های ورزشی اجازه فعالیت دارند و از دو ماه گذشته توانستیم رویدادهای ورزشی داشته باشیم که برای مسئولان ورزش و ورزشکاران انگیزه ایجاد شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان با بیان اینکه سامبو در دهه ۸۰ توسط عباسعلی اکبری بنیان گذاری شد، تصریح کرد: سال ۸۹ من بنیانگذار سامبو در اصفهان بودم که دوره‌های آموزشی و تربیت مربی برای این رشته برگزار کردیم، به مرور زمان بانوان را هم وارد سامبو کردیم که ۳۰ نفر مربی خانم در یک دوره زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان شرکت کردند و فعالیت خود را شروع کردند.

پارسی منش اضافه کرد: وضعیت سامبو در حال حاضر خوب است و به دلیل اینکه درگیر کارهای هیئت هستم، بیگی‌نژاد دبیر انجمن سامبو مسابقات منظمی در استان برگزار کرده و اعزام داشتیم. سامبو در حال توسعه است و فکر می‌کنم حدود هفت شهرستان در این رشته فعال شدند، چشم‌انداز ما این است که این رشته در سال ۱۴۰۲ به بلوغ خود در استان می‌رسد و آینده خوبی دارد زیرا یکی از رشته‌های مهم فدراسیون رزمی است.

وی در خصوص شناخته شدن این رشته ورزشی، خاطر نشان کرد: باشگاه‌های ورزشی سامبو را در در لیست ورزش‌های خود قرار دهند، باید تیم‌هایی داشته باشیم که در همایش این رشته را نشان دهیم، اصحاب رسانه بیشتر به آن توجه کنند و توسعه بیشتر آن زمان می‌خواهد که باید تحمل کنیم.

کد خبر 537291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.