زعفران اصفهان دارای بهترین کیفیت است

، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت وتولید زعفران در اصفهان گفت: امسال ۱۵۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت و۲۰۰ کیلوگرم افزایش تولید داشته‌ایم.

احمدرضا رئیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آغاز برداشت و فرآوری زعفران از اواخر مهرماه سال جاری در مناطق سردسیر استان و باگذشت زمان این عملیات در شهرستان‌های معتدل و گرمسیر گسترش پیدا می‌کند.

به گفته وی با توجه به آب و هوای اصفهان و کمبود آب در این منطقه، زعفران از جمله محصولاتی است که در طرح تغییر الگوی کشت به کشاورزان پیشنهاد داده می‌شود و با استقبال خوبی هم روبرو بوده است.

این مسئول با تأکید بر کیفیت زعفران اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در تولید زعفران دارای رتبه چهارم بوده و تولیداتش قابل رقابت با استان‌هایی مانند خراسان و حتی باکیفیت‌تر هم است. بر این اساس می‌توان از زعفران، به عنوان یک محصول صادراتی مناسب نام برد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: جهاد کشاورزی همه ساله در جهات حمایت از توسعه کشت و فرآوری زعفران اقدام به برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه به متقاضیان کشت زعفران دارد. ضمن آنکه برای نخستین مرتبه در استان، اقدام به راه‌اندازی کارگاه خرید و بسته‌بندی محصول زعفران از زعفران کاران استان شده است.

کد خبر 537264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.