جانمایی مخازن شن و ماسه در معابر پایتخت

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی مخازن شن و ماسه در معابر مناطق ۲۲ گانه پایتخت آماده و شارژ شده است، گفت: در فصل زمستان مشکلی در زمان بارش نداریم.

به گزارش ایمنا، اصغر عطایی اظهار کرد: داشتن برنامه جامع و مدون برای پیش‌بینی خطرات و همچنین مدیریت صحیح در مقابله با حوادث ناشی از بارش‌ها سبب می‌شود تا این نعمت به بحرانی فراگیر تبدیل نشود.

وی افزود: امسال نیز برنامه جدیدی در زمان بارندگی برای کلیه مناطق به ویژه مناطق برف گیر تهران طراحی شده و در مناطق یک، دو و پنج تعداد مخازن شن و ماسه افزایش یافته است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آمادگی مناطق مختلف شهر تهران در هنگام بارش برف و باران، خاطرنشان کرد: مانورهای برف‌روبی نیز با امکانات کامل و تجهیزات مناسب در کلیه مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار شده است.

عطایی از شناسایی نقاط بحران و حساس، هماهنگی با سایر نهادها و ارگان‌ها، استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، کنترل و نظارت دقیق بر برف‌روبی و جلوگیری از یخبندان معابر خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم با ارتقای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در زمان بارندگی، شهروندان از بارش برف و باران لذت ببرند.

وی با بیان اینکه لایروبی از مسیل‌ها و جوی‌های شهر تهران به صورت منظم انجام می‌شود، تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده نیروهای خدمات شهری در زمان بارندگی موضوع آب‌گرفتگی جوی‌ها و مسیل‌ها است که این اقدام به دلیل انداختن زباله از سوی شهروندان صورت می‌گیرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات برف‌روبی شهرداری آماده و پرسنل نیز مجهز به ابزار لازم هستند، گفت: امسال برای رفاه حال شهروندان بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات برف روب و نمک‌پاش در مناطق مختلف تهران فعال شده و همچنین بیش از ۱۴ هزار نیروی خدمات شهری در هر شبانه روز در پایتخت مشغول کار هستند.

عطایی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای خدمات شهری با امکانات کامل در مناطق ۲۲ گانه تهران در آماده‌باش کامل هستند، افزود: شهرداری تهران آمادگی لازم در مواجهه با بارش‌های احتمالی در سطح کلانشهر تهران را دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 537260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.