چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان ایجاد مجموعه‌ای توانمند و نقش‌آفرین است

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان گفت: چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان در گام دوم انقلاب ایجاد مجموعه‌ای توانمند و نقش‌آفرین، تحول‌گرا، خدمتگزار و فراگیر در سطح دستگاه‌ها و نهادها برخورد دار از ظرفیت‌های مادی و معنوی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار محمد شفیعی در مراسم صبح‌گاه مشترک مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در محل استانداری اصفهان و به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان در گام دوم انقلاب ایجاد مجموعه‌ای توانمند و نقش‌آفرین، تحول‌گرا و خدمتگزار و فراگیر در سطح دستگاه‌ها و نهادها برخورد دار از ظرفیت‌های مادی و معنوی به منظور تحقق بخشی از بسیج ده‌ها میلیونی و کمک به تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و استقرار و ارتقا سلامت اداری، جهادی و ولایی با تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در دست‌گاه‌های اجرایی در راستای تمدن سازی نوین اسلامی و مظهر عزمی راسخ برای حل مشکلات و پیش‌برد اهداف استان است.

وی افزود: در این راستا و بر اساس راهبردهای سند اعتلای بسیج، مصوب مقام معظم رهبری، چهار راهبرد جهت تحقق چشم‌انداز، پیگیری و در دستور کار سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان است.

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارکنان استان اصفهان با برشمردن راهبردهای این سازمان، گفت: راهبرد اول پیش‌روندگی است. در این راهبرد به منظور تربیت هشت میلیون جوان انقلابی پای‌کار با محور فعال کردن ۴۵۰ پایگاه اداری ذیل ۲۷ حوزه و جذب ۶۲ درصد از مدیران و آحاد کارکنان دست‌گاه‌های اجرایی در استان اقدام نموده که این مهم در چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید ۷۰ درصد برسد. توسعه و تقویت نظام تربیتی با فعال کردن ۳۵۰ حلقه صالحان در سطح ادارات و دست‌گاه‌ها با هدف تربیت کارمند تراز انقلاب اسلامی نیز از اهداف بعدی است.

شفیعی ادامه داد: راهبرد دوم پیش‌برندگی بوده که بدین شرح است؛ نخست، برگزاری میز خدمت جهادی و کمک به سازماندهی بسیجیان در عرصه‌های خدمت‌رسانی به منظور اقدام و عمل جهادی برای حل مشکلات مردم و افزایش رضایت‌مندی و کارامندسازی نظام اداری با انجام ۸۷۴ میزخدمت جهادی در ۲۰۰ مسجد و پایگاه که ۲۴ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده به ۱۹۵۰ نفر مدیر و کارشناس در سطح استان و شهرستان پاسخگوی مردم بودند. دوم، راه‌اندازی ۳۲ گروه جهادی با راهبرد ارائه خدمات فرهنگی، سازندگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره و مددکاری و آموزشی و پزشکی در محلات ضعیف و آسیب‌دیده است. نقش‌آفرینی در قرارگاه شهید سلیمانی با هدف آگاهی بخشی، آموزشی، بیماریابی و غربال‌گری، تشخیص و تهیه خدمات بهداشتی و مواسات مومنانه که در این راستا، اقدامات بسیاری انجام شده است.

وی با تشریح اقدامات بسیج کارمندان و ادارات در زمینه مواسات مومنانه گفت: تهیه و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، تهیه ۵۸۹ عدد کپسول اکسیژن و اهدا به مراکز بهداشتی، تهیه ۲۵ هزار بسته معیشتی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و ارائه در غالب کارت هدیه به مبلغ یک میلیارد تومان، اهدا سه هزار واحد خون و تهیه و توزیع پک بهداشتی درمحله‌های آسیب‌دیده به تعداد ۲۰۰ هزار بسته از اقدامات بسیج کارمندان در راستای مواسات مومنانه است.

فرمانده سازمان بسیج کارمندان و ادارات استان اصفهان با تشریح اقدامات این سازمان در زمینه تحقق راهبرد سوم یعنی «مقاومت مردمی با تکیه بر دفاع مردم پایه» گفت: تشکیل یک گردان بیت‌المقدس با مأموریت دفاعی-امدادی به استرداد ۲۳۴ نفر و یک گروهان به علاوه، حفظ انسجام گردان و فراخان در آموزش‌های دفاعی-امدادی، تجهیز برخی ادارات در راستای طرح خود حفاظتی و آموزش و توانمندسازی و به‌کارگیری فرماندهان و بسیجیان در دفاع از مقر برابر دستور ابلاغی ریاست شوری تأمین استان در سه بازه زمانی آبان ۱۳۹۹، اردیبهشت ۱۴۰۰ و آبانماه ۱۴۰۰ از اقدامات این سازمان بسیج ادارات در راستای تحقق اهداف این راهبرد است.

شفیعی با تشریح اقدامات سازمان بسیج کارکنان و ادارات اصفهان در زمینه تحقق اهداف راهبرد چهارم یعنی «راهبرد تحولی و تعالی سازمانی و تقویت بُعد نهادی و مردمی بسیج» گفت: این راهبرد با تشکیل هیئتی اندیشه‌ورز و گروه مدیریت حکم‌رانی با جمعی از نخبگان بسیجی نسبت به احصا و اولویت‌بندی آسیب‌ها، فرصت‌ها و راه‌کارها در نظام مسائل حاکمیتی و مدیریتی انجام گرفته است.

کد خبر 537248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.